< Tilbake til oversikten

Mengde mat

#1

Miranda13 sa for siden:

'Spis til du blir mett, men ikke stappmett' Slike ting står det som råd rundt om kring. Men jeg vet ikke om jeg egentlig har magamål!

Jeg kan spise så innmari mye. Og selv etter et et lavkarbo-måltid - absolutt med nok fett, så kan jeg godt spise litt til :(

I dag stekte jeg 100 gram kjøttdeig til lunsj, og et par ss rømme oppi, godt med smør, bittelitt løk. Etter en halv time MÅ jeg ha et par digre skiver med ost (skar med kniv).

Nå må jeg rett og slett komme meg ut av huset så det ikke blir den tredje skiva.

Noen som har det sånn?
Og hva kan løsningen være?


#2

Lemen sa for siden:

For meg så er ikke 100 gram kjøttdeig så mye, jeg hadde nok spist det doble med så lite tilbehør som du hadde. Pass på å fylle opp med grønnsaker. :)


#3

Gerd sa for siden:

Signerer :ja:

dessuten er det vanlig å være sulten i starten. Da er det viktig å spise. Og slike ulvehungerdager kommer gjerne med jevne mellomrom. Spis riktig, drikk mye vann, så vil det nok bli bedre. Jeg kan til tider spise både 5-6 ganger om dagen. Ofte er det ost og vann som hjelper å roe magen. :)


#4

Miranda13 sa for siden:

Lemen og Gerd:

Jeg øker mengde kjøttdeig :D Prøver å øke mengde grønnsaker og vann.

Dette er sikkert en oksehunger-dag - og en søthungerdag. Jeg måtte innom butikken og der fikk jeg med meg en atkins-sjokolade og kaffe med irish coffee-smak :eek::eek: Det er allerede fortært.


#5

TrillTrall sa for siden:

Her er jeg enig med de andre altså - 100 g kjøttdeig med to ss rømme er ingenting... Det er bare for å erte opp magen! :) Hvis du ikke skal ha noe mer ved siden av ville jeg doblet kjøttdeigmengden om dette skal være et helt måltid. Eller tatt 150 g kjøttdeig og hatt masse grønnsaker til. :sikle:


#6

Miranda13 sa for siden:

Takk, takk :D

I dag hadde jeg kanskje mer rømme oppi, men det var omtrent 100 g igjen av kjøttdeigpakka. Jeg spiste det sammen med en god slump salat, og syns jeg ble mettere. Har ikke måttet skjære meg ost ennå ;)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.