< Tilbake til oversikten

Ulvehunger

#1

JanneM sa for siden:

Hvorfor får man ulvehunger etter å ha gått vekk fra lavkarbo og over på normal mat?
Synes jeg spiste nok i går etter å ha avbrutt lavkarbo, men det er vel kanskje karbohydrater kroppen min vil ha ettersom den kunne spist hva som helst på direkten..


#2

Carisma sa for siden:

Kroppen vil alltid ha karbohydrater, siden det er den lettest tilgjengelige energien. Det er ikke dermed sagt at den bør få det... ;)


#3

index sa for siden:

Hva? Er ikke lavkarbo normal mat?:confused:


#4

Festina lente sa for siden:

Jeg merker at blodsukkeret blir mer ustabilt når jeg spiser mye karbohydrater. Etter en periode med slurv i kostholdet (eks 14 dager ferie) kjenner jeg at blodsukkeret går i kjelleren på en helt spesiell måte. Når jeg da sier at jeg er sulten må jeg ha mat NÅ!!!! Nytter ikke å drøye det 30-60 minutter, da blir jeg et troll....👿 I tillegg vil jeg bare ha drittmat (les:karber), og jeg vil bare ha mer og mer av den - oftere og oftere......:( Så for meg skyldes nok ulvehungeren for ustabilt blodsukker, men andre har kanskje andre erfaringer?


#5

Marthekeannie sa for siden:

Jeg hadde det sånn i helga, etter en hk-middag. Ellers får jeg ulvehunger i forbindelse med migrene. Den er ikke bedre på lk heller, i alle fall ikke foreløpig.


#6

JanneM sa for siden:

Jeg ser ikke på dyp ketose som normalt nei. Ikke for å fungere godt i hverdagen.


#7

TrillTrall sa for siden:

Nå er ikke lavkarbo nødvendigvis det samme som å være i ketose da. Lavkarbo er vel definert til å være et kosthold med opptil 150 g kh pr. dag. Fedon er lavkarbo og der spiser man jo en del karbohydrater.


#8

Carisma sa for siden:

Og noen av oss fungerer jo faktisk bedre i ketose enn på den såkalte "normale" maten. :rolleyes:


#9

Mints sa for siden:

Jeg for min del har en kropp som fungerer best når den er i ketose. Men vi er jo forskjellige :)


#10

index sa for siden:

Ikke det jeg spurte om, lavkarbo er ikke bare ketose. Og hva legger du egentlig I dyp ketose? Ketose er vel egentlig sånn enten/eller, jeg har ikke hørt om "graderinger" her.

Ellers så trives kroppen min mye bedre på lavkarbo enn på høykarbo, så jeg skjønner ikke det med at man skal fungere bedre på høykarbo. Jeg har nå passert fire år på lavkarbo, og ser ingen grunn til å ødelegge for meg selv med en såkalt "normalisering" av kostholdet...


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.