< Tilbake til oversikten

Auguststarterne 2015!

#1

Nupsida sa for siden:

En tråd for oss som starter i August!

Skriv gjerne litt om hvilken retning du tar innenfor LCHF, dine mål osv. Det er alltid morro :)


#2

missK sa for siden:

Hei.
Jeg har ingen bestemt retning i lavkarbo, prøver å ligge under 20 karb. De to siste ukene har jeg jevnt over ligget på 15 karb, og rundt 1500 kalorier. Teller kalorier av erfaring, spiser jeg mer så står vekten stille eller jeg går opp.

Målet mitt er 65 kg, når jeg startet i juni med å gå ned (ikke lavkarbo før de to siste ukene) veide jeg 81,5, har svingt opp og ned i sommerferien så sist jeg veide meg var vekta på 78,7. Har ikke fått veid med på en mnd, og får ikke veid meg før mandag.
Første delmål er 75.


#3

Minni1 sa for siden:

Supert med denne august tråden.
Jeg følger vel egentlig bare lavkarbo uten noen spesiell retning. Prøver å ikke ligge ketose men ganske nær i karbohydrater.

Skal ned mange kilo, men siden jeg har så dårlig erfaring i å veie meg så prøver jeg istedenfor å fokusere på maten og at jeg er flink der. På den måten så håper jeg klærne vil sitte litt løsere.
Har jo noen klær bakerst i skapet som jeg håper å kunne ta på meg etterhvert;)

Et delmål er å komme inn i en allværsjakke jeg har.
Et litt større mål er å få på meg en vinterjakke som har blitt altfor liten men som jeg syns er så fin .


#4

Nedivekt1 sa for siden:

Hei
Jeg startet også på lavkarbo nå den 1. august.
Hovedfokuset mitt er å få i meg best mulig råvarer og minst mulig søtt. Jeg hverken teller eller veier maten, men jeg kjenner ketoseåndenog har veid en del tidligere i livet, så jeg regner med at jeg ligger gjennomsnittlig på kanskje 40 g karbohydrater om dagen.

Jeg har gått ned 3 kg siden 1. august :)
Det lange målet er å gå ned 49,5 kg til så jeg kommer ned på 65 kg. -Akkurat som deg MissK :)
Jeg håper å gå ned 4,5 kg (til 110 kg) innen utgangen av september og ønsker meg 2-sifret vekt i julegave fra meg selv.

Jeg er enig med deg Minni1 -det er maten og ikke badevekten som må få hovedfokuset. Hvis vi er flinke med maten kommer klesstørrelsene av seg selv med tiden (håper jeg :) )


#5

Jammo sa for siden:

Kan vel henge med her jeg også, da jeg hadde pause i ferien. Startet den 10. august igjen med lavkarbo og trening :)


#6

JanneM sa for siden:

Henger meg også på her. 103.3 kg den 15.august. Er lei nå.


#7

Minni1 sa for siden:

Morro at vi ble flere her.

Jeg er så glad akkurat nå for jeg merker på klærne at noe skjer. I positiv retning.


#8

ashste sa for siden:

Jeg er også ny her. Det vil si, jeg har gått ned 30 kg tidligere, men en del av kiloene har dessverre sneket seg på igjen...En fin reminder på at lavkarbo er best som en livsstil, og ikke nødvendigvis bare en slankekur.
Jeg er supermotivert, og gleder meg til at vekta viser nedgang igjen!

Lykke til alle!


#9

Nupsida sa for siden:

Morro med så mange! :D

Jeg starter på ketolyse i samarbeid med lege for å få ned vekta slik at jeg kan bli bedre med syreproblemene mine (har utviklet refluks på grunn av mye press pluss overvekt, så når jeg går ned i vekt skal dette bli bedre)!

Begynner litt rolig fordi jeg ble veldig kvalm sist, så spiser mindre og mindre karber etterhvert :) gått ned 3,1 kg på 2 dager!!!! Er nok bare masse masse vann, men jeg nærmer meg førse delmål som var vekten jeg hadde før ferien :)


#10

Minni1 sa for siden:

Så supert Nupsida. :)
Vannet må bort det også så ned er ned sier nå jeg da.


#11

Festina lente sa for siden:

Forsøker meg i tråden her jeg også - forhåpentligvis blir det litt mer forpliktende da :)

Har gått ned ca. 15 kg tidligere med ketolyse, men nå er nesten alle kiloene kommet på igjen :( Skal jobbe meg sakte men sikkert inn i ketose, men setter ikke inn støtet før over neste helg da jeg får en tøff helg med konsert og vennebesøk (som inkluderer myyyye alkohol :o og antagelig en del drittmat...).

Som sagt: Starter på 105,9 og første delmål er under hundre, forhåpentligvis ved utgangen av september. Har ingen fast veiedag da jeg ikke har vekt på hybelen (pendler), så får bare veie meg når jeg er hjemme.

Lykke til alle sammen!


#12

Nupsida sa for siden:

Velkommen festina!

Starter dagen idag med mikropannekaker! Elsker de og smaker som pannekaker :D

Jeg kjenner jeg har en del vondt i magen og er redd det er fettet kroppen min klager på, men samtidig så er dette noe som vil bli bedre når kroppen bare blir vant til det så jeg tenker jeg må bare fortsette. Var ihvertfall det legen sa :)


#13

Festina lente sa for siden:

Mikropannekaker hørtes lettvint og greit ut, Nupsida. Har du oppskrift?



#15

Borealis sa for siden:

Vil følge med her....etter en lang sommers utskeielser, og dertil 3.5 kg pluss...så må jeg nok ta grep igjen;)


#16

LGT sa for siden:

Og jeg har nylig startet opp! Cirka halvannen uke siden - og ett kilo ned så langt. Har ikke så mange kilo som skal av, men vet av erfaring at det krever planlegging og tid. Jeg prøver meg på et moderat lavkarbo-opplegg. Kuttet mye karbo, men lurer på om jeg får i meg for lite fett? Er i skikkelig dårlig form og har konstant hodepine. Sist ga dette seg etter et par uker, så håper på det denne gangen også!

La oss heie på hverandre! :):)



#18

Jammo sa for siden:

Du kan prøve på å ha fett til hvert måltid. Slik som litt ekstra majones, smør eller olje :) Det fungerer på meg.
Et tips mot hodepine; det kan være du mangler litt salt, prøv på å blande en liten ts med salt i et glass vann og drikk dette som en shot. Fungerte på meg til å begynne med.

Lykke til iallefall :heia:



#20

MoaMoa sa for siden:

Blir gjerne med jeg også 😊 Var på ketolyse for 3-4 år siden og gikk ned 20 kilo da. Har i dag lagt på meg 10 av de igjen og veier nå 83 kilo. Er ikke igang kommet ennå, det var den overgangen med maten..... Synes også at det er vanskelig i forhold til resten av familien at maten må tilpasses meg eller at vi sitter å spiser hvert vårt. Får dere bra støtte fra de rundt dere? Samboeren min er litt lei det karbo styret mitt 😁


#21

Nedivekt1 sa for siden:

Her i huset er det stort sett jeg som lager all maten. Samboeren min ser selvfølgelig at vi spiser litt forskjellig, men vi snakker ikke om det. Jeg regner med at han vil slippe å høre om slankegreiene jeg holder på med. Så lenge han ikke kritiserer og lar meg kjøre mitt eget løp er jeg fornøyd.
Mange måltider er jo greie å tilpasse ved å bare legge til poteter/brød til de andre, men noen ganger foretrekker jeg å lage noe helt annet til meg selv så det ikke skal bli for magert.

Jeg liker godt å steke opp kjøttdeig/pølser, bacon, diverse grønnsaker med pastasaus, fløte og krydder. Da har jeg mat til flere måltider, eventuelt bruke litt av det som varmlunsj på jobb og misunne brødmat-kollegaene :p


#22

optimist75 sa for siden:

Er endelig i gang! Optimistisk :) Målet er - 10kg før jul. kanskje mer krysser fingrene Har nettopp begynt, men kroppen reagerer bra på ketolysekuren. Ned 5 kg etter 2 uker


#23

Nupsida sa for siden:

Velkommen alle nye :D

Her i huset så spiser vi samme middag, vi bare bytter ut tilbehør (jeg har squashpasta, han har pasta feks.) og det er ikke noe problem :) Han er veldig flink da, støtter meg masse så vi spiser som regel det jeg ordner til og han spør ikke om ting jeg ikke kan ha som hjemmelaget HK pizza feks. Da lager vi en lavkarbo variant.

Heldigvis! Fordi jeg vet ikke om jeg hadde kommet langt uten hans støtte. Selvsagt spiser han ting jeg ikke kan ha, brød, snop osv. men når han støtter meg sånn ellers så gjør det meg ingenting :)


#24

Foretslit sa for siden:

Hei:)
Jeg er ikke helt august starter da, men begynte på lavkarbo 27.juli:D
Er på uke 4 nå, og har gått ned 6 kg, og er strålende fornøyd med det. For meg virker det som at jeg har funnet det som fungerer for meg. Veide 113,9 kg da jeg startet, og sier seg selv at det er mye når jeg bare er 164 høy. Og nå veier jeg 107.9 :D Målet mitt til slutt er å gå ned 40 kg, altså ned til 74 kg. Første målet mitt nå er å nå 99 kg til 11.oktober. For da skal jeg i en barnedåp, og har et ønske om at bunadsskjorten min skal passe! Jeg klager ikke hvis jeg ikke når det, men greit å ha et mål. Siktet meg inn på ca 1 kg i uken:) Er helt ny her inne, så er moro å lese at det er andre som har startet nylig :D


#25

Carisma sa for siden:

På en måte føles det feil å bli med i en -starter tråd, da jeg egentlig har holdt meg til lavkarbo i forskjellige varianter i snart 12(:eek::eek::eek:) år nå. Uten at det har hjulpet nevneverdig på vekta.... :( Men siden jeg hadde 10 dager med "normal" norsk kost i ferien så er det jo likevel en slags begynnelse. Også er det greit med et sted å øse ut litt frustrasjon og sånn. :rolleyes:
Men de 10 dagene med karbo-loading i sommer minnet meg hvertfall på hvorfor jeg holder meg til dette selv om jeg ikke får nedgang. Gud bedre så dårlig form jeg var!!! Og hadde vondt over alt!

Jeg har kjørt et ekstremopplegg i 3 dager nå, som har funket for å slippe vann tidligere (gikk opp 8 kg på de ti dagene...), men nå fungerer ikke det heller. Som med alt annet fungerer ting en eller to ganger på meg, så er det alle bremser på i kroppen. Jeg kommer ikke engang i ketose, selv om jeg har ligget på 0 karbo i 3 dager. Så ikke den mest motiverende starten, men....

Jeg er så heldig at sambo er med på opplegget (selv om det blir opp til meg å legge opp matplaner og sånn, siden jeg kan mest om det), og fireåringen vår foretrekker grønnsaker fremfor det meste annet av tilbehør. I går spiste han pappan sin squashnuddelsuppe med chili fremfor sin egen med fullkornsnudler, og han mener stort sett at det ikke er middag om det ikke er brokkoli i :lol:


#26

Festina lente sa for siden:

Jeg hadde veiedag i dag og har stått på stedet hvil :( Egentlig veldig skuffet, for jeg har vært på spinning 4 ganger siste uken, yoga 1 gang og vært ganske flink med kostholdet :( Får håpe det er vann som har samlet seg opp pga uvant mye trening.

Nå er det "festarhelg" med venner på besøk fra hele landet, konsert, sol og masse drikke :full::full::full:Blir IKKE verken overrasket eller lei meg over forventet vektoppgang. Men når helgen er over - DA er det alvor!


#27

Nupsida sa for siden:

Wee, allerede i ketose! Har hatt en uke nå med litt mer karbohydrater enn man skal ha på ketolysekuren, men ville gli forsiktig inn i det. De siste dagene har jeg spist ketolysemat, men unnet meg litt mer av feks jordbær også har jeg ikke telt, men er alikevel i ketose! :D

Det holder oppe motivasjonen til bryllupet jeg skal i til helga! Tenker å holde kostholdet så godt det lar seg gjøre. Menyen er fastsatt, men tenker bake en ostekake og ta med så kan jeg kose meg med den mens de andre koser seg med de andre kakene! Håper jeg klarer det :D


#28

Nupsida sa for siden:

Visst du holder deg til lavkarbovennlig drikke er det ikke noe problem å holde kostholdet :) Du vil gå opp litt etter en tur på byen, men det er fordi kroppen samler vann. Dagen etterpå vil du veie mindre fordi du blir dehydrert av alkoholen, men så vil kroppen overkompansere og legge på seg litt vann. Ca. en uke etterpå skal det være borte igjen :)


#29

Nupsida sa for siden:

Jeg er jo og godt kjent med lavkarbo, hatt mine perioder de siste 4 årene :P

Hvilket ekstremopplegg har du kjørt nå? :)


#30

LGT sa for siden:

Tusen takk for tips! Skal prøve det med salt i vannet, ja! :)


#31

Minni1 sa for siden:

Det tipset med salt skal jeg også ta til meg. Tusen takk.
Tenker ikke på det men veldig ofte så blir det lite av det.


#32

Nupsida sa for siden:

Idag nådde jeg mitt første delmål, som var å veie under 115 kg! :D

Har bestemt meg for å sette flere delmål denne gangen, så det blir litt enklere å holde motet oppe :) Neste delmål er under 110 kg :)

Skal i bryllup nå imorgen og jeg hadde tenkt å holde meg til kostholdet så godt det går og det at vekta var så glad i meg til morgenen gir ekstra motivasjon! :D :D


#33

Jammo sa for siden:

Versegod :)


#34

Jammo sa for siden:

Gratulerer med vektnedgang :)

Lurt med delmål ja, du klarer det lettere da.

Lykke til :heia: Og god helg :D


#35

cimberlane sa for siden:

hei :) jeg blir med her jeg og! har blitt mye usjeielser i det siste, og begynte for fult igjen i går faktisk... men bedre sent enn aldri :D i dag skal jeg prøve meg på lavkarbo taco, med hjemmelaget tacokrydder og lefser :) har også laget meg en lavkarbo dessert, men sjokolademousse, kokssmør, lemoncurd og krem på toppen! den ble ikke helt vellykket, sjokolademoussen ble rennende, men ellers grei :)


#36

Carisma sa for siden:

Tilbake på normal lavkarbomat, og jammen hadde ikke vkta sluppet en kg i løpet av natta. :rolleyes: Jaja, for prøver å holde den fornøyd framover også da.

Nupsida: 3 dags eggfaste. Det var IKKE kroppen min glad for denne runden! Mange ubestemmelige vondter rundt omkring, slapt og dødt hår (pleiwer å komme, men enda tydeligere enn de andre gangene nå) og generelt svimmel og dårlig form. Men det beviser det jeg egentlig mener da, at det ikke er særlig bra for noen :)


#37

Nupsida sa for siden:

Jeg må ærlig si at jeg er litt skeptisk til den eggefasten :P Ikke det at det ikke funker og sånt, men jeg tenker litt: Hvorfor være så striks om man ikke trenger? Da ville jeg heller fulgt ketolysekuren slavisk for en periode heller, telle veie osv. om man har en stopp :)


#38

Nupsida sa for siden:

Velkommen til oss :D

Her blir det og taco, med krydder ifra iherb :)
Ååå, den desserten hørtes fryktelig god ut!


#39

Nupsida sa for siden:

Hihi, tusen takk :D :D Og god helg til deg og!


#40

rebekkis sa for siden:

Hei folkens!! Jeg har også begynt nå i august med skikkelig lavkarbo regime :) Tar urinprøve hver dag, og har vært i ketose i 2uker nå. Superfornøyd med det. Ligger uheldigvis på 130.9 da jeg veide meg i dag, men man må jo starte ett sted.. Gleder meg til å ta denne reisen med dere!


#41

Jammo sa for siden:

Velkommen til reisen :) Og lykke til :heia:


#42

missK sa for siden:

Etter en uplanlagt lavkarbo fri uke pga av skolestart og veldig urutinert og dårlig planlegging er jeg tilbake fra og med i dag.


#43

Festina lente sa for siden:

Har begynt å komme i rute nå - endelig! :)

Hatt fire dager med bra kosthold karbomessig, men håper at ketosen skal redusere matlysten snart så jeg spiser litt mindre porsjoner. Jeg har imidlertid ikke tatt det så tungt, for jeg har hatt to spinningtimer denne uken så kanskje jeg har trengt det jeg har spist?

Reiser hjem i morgen og skal få veid meg lørdag morgen. Er ikke så veldig forventningsfull - jeg hadde gått opp 3 (tre!!) kg etter festarhelga mi:eek::eek: vet det bare er vann, men kan ikke huske jeg har gått opp SÅ mye på så kort tid tidligere!

Det er bare å bite sammen tennene og fortsette. Kjenner jeg er rimelig motivert nå både på trening og mat. Skal sykle Rallarvegen om en måneds tid og bare MÅ komme i form!:visemuskl


#44

Festina lente sa for siden:

Hurra! Minus 500 Gram! :heia::heia:
Kanskje ikke så imponerende, men for meg er det veldig deilig :)

Var ute og sykla i to timer også i dag, og med fårikål til avslutning har det blitt en fin helg. Den lille skvettten med rødvin hjalp nok også på :D

Antagelig to uker til neste veiemulighet. Kjenner jeg gruer meg litt for det, (er redd for å skli ut), men håper "trusselen" om at Rallarveiennnærmer seg får meg forhåpentligvis til å holde meg i skinnet :p

Fortsatt god helg, folkens! :)


#45

Nedivekt1 sa for siden:

Så flink du er! Og gratulerer med nedgangen. Det er alltid deilig når det går riktig vei.


#46

Nupsida sa for siden:

All nedgang er nedgang! Heia heia! :D :D


#47

Nupsida sa for siden:

Ble utskeielse forrige helg i bryllup, men det var veldig verdt det :) Er tilbake til rett kosthold nå og begynner å nærme meg full ketolysekur! :D

Jeg må bli flinkere til å spise jevnlig. Grunnet syreproblemer blir jeg så sykt dårlig om jeg blir sulten. Igår var en slik dag og det ødela hele dagen :( Ble litt utskeiing, men jeg klarte å holde meg i skinnet så ble bare litt selv om kroppen skrek etter karbohydrater.

Idag startet jeg dagen med jordbær og krem, Ostechips og aioli (1,2 karb pr 100 gram, 81 gram fett så er jo kjempegreit!) også blir det biff med grønnsaker og soppstuing til middag! Gleder meg :D :D

Hvordan går det med resten av folket? :D


#48

Festina lente sa for siden:

Takk for skryt - det kjennes godt :)


#49

Festina lente sa for siden:

Og nå fikk jeg beskjed om at innlegget var for kort - så jotakk, det går fint :)


#50

Carisma sa for siden:

Helga har vært dritt på matfronten. Punktum. Så da er det vel bare å gå på igjen da. Igjen. og igjen...
Kjenner veldig på om det er verdt det dette. Å skuffe seg selv gang på gang, bekrefte at man er akkurat så udugelig som resten av verden ser på en som. Bruke all tid og energi på å tenke på å organisere livsstilen, på bekostning av både familie og jobb. Jeg har jo lite energi fra før pga PCOS'en, og jeg bruker nok hvertfall 80% på å stresse med mat. Da blir det ikke mye igjen til de andre. :(
Men hva er alternativet da?....


#51

Nupsida sa for siden:

Det er jo nettopp det, hva er alternativet?
Nå vet jeg ikke med deg, men om jeg lar kostholdet være så fyker vekta til værs, jeg får vondt i magen og ting blir ikke bra.

Så selv om det er stress å styre så masse med mat så er det andre alternativet verre. Noe jeg har erfart gang på gang. Man må bare prøve på nytt, så enkelt er det :/ Kanskje en dag klarer man det!


#52

Nupsida sa for siden:

Selv har jeg første dag med telling og første dag jeg skal fokusere på å holde meg under 20 karbohydrater! Er spent på hvor mye jeg faktisk spiser og om det vil bli noe tull, men samtidig liker jeg å ha kontroll på det jeg spiser.

Håper snart at den følelsen jeg hadde første gangen jeg begynte på lavkarbo kan komme tilbake igjen for den trengs! Den viljestyrken!!!


#53

Carisma sa for siden:

Hva spiser dere om dagen? Jeg kjenner jeg er litt tom for inspirasjon. Blir alltid de ti sånne mellomperioder; for tidlig for "høstmaten" og ikke lenger inspirert av sommermat. :rolleyes:


#54

Nedivekt1 sa for siden:

Her har det gått mye i ostelasagne, kjøttboller av svinekjøttdeig, taco, tomatpølsegryte, yoghurt med bær og chai-te med fløte.


#55

Nupsida sa for siden:

Idag prøvde jeg meg på kaldbrygget iste og guri det var godt!! Jeg tok 8 teposer i en mugge med 2 liter vann, inn i kjøleskapet over natta (her ble det 12 timer), helte i glass og søtet med natreen og hadde oppi litt sitron pluss isbiter selvsagt.

Dette var helt sykt godt, så måtte bare tipse dere om det :D :D

Nå skal jeg smake på chiapuddingen jeg også laget igår, med fløte og chiafrø. Spent på hvordan det blir :P


#56

Festina lente sa for siden:

Jeg vet ikke om det blir formye høstmat for deg, men vi spiste årets første fårikål i helgen og det var deilig :D🐑🐑


#57

Fröken M sa for siden:

Tekniskt sett så startade jag liberal lchf i början av augusti men gick upp de två första veckorna i stället för ned. Så jag blev lite hårdare och då gick jag ned vecka tre och efter det så körer jag strikt lchf. Är på första veckan med strikt lchf men fjärde veckan totalt. Än så länge har jag bara gått ned ett kilo efter de tre som jag gick upp. Ny vägning i morgon och jag är så spänd på vad som hänt.

Målet mitt är 70 kilo men första delmålet är under 80 kilo till jul. Jag startade på vikt 88.8. Därför heter min blogg från 88 kilo också. Jag tänkte jag skall dokumentera hela min resa med allt det onda och det goda för att kunna sitta och läsa tillbaka i om jag en dag når mitt mål. :)

Jag har försökt lchf tidigare men nu är det faktiskt första gången jag känner mig mer mentalt förberedd och inte som en sådan "nu ska jag ta mig i kragen", "nu ska jag gå ned i vikt" infall som man aldrig kunnat hålla ändå. Så jag är väldigt positiv och motivera.

Här har ni min adress om ni önskar att följa mig. Lämna gärna eran blogg adress om ni har så jag kan följa er. Hade varit kul att finna någon som går igenom detsamma. Alla bloggar jag finner har redan gått ned alla sina kilon.

from88kilo.wordpress.com


#58

Carisma sa for siden:

Det er definitivt for mye høst! :eek:



#60

Festina lente sa for siden:

Det skulle være smilefjes.....:o

Stille her for tiden - håper folk fortsatt er med.

Jeg skal hjem i morgen og får veid meg fredag morgen. Grugleder meg. Syns det er vanskelig å bedømme både ut fra utseende og klær. I går var jeg trillrund, og i dag ser det ikke så verst ut :confused: Har nok vært litt vel raus med vin og porsjonene den siste uken. Får håpe de tre spinningtimene veier opp for det :rolleyes:


#61

Carisma sa for siden:

Joda, jeg er med, men det skjer jo ikke en dritt :(
Var ute med jobben på fredag, men klarte meg veldig fint med unntak av et par GT veldig seint på kvelden. Men maten var innafor.


#62

Festina lente sa for siden:

GT er jo (for så vidt) innafor er det ikke? Det er i alle fall mye bedre (og kjekkere ) enn å tryne i mat


#63

Carisma sa for siden:

Nei, det er mye sukker i tonic'en! Det finnes sukkerfri tonic'en, men det florerer ikke av det på uteplasser... :o


#64

Festina lente sa for siden:

Ups, jeg var IKKE klar over at det er sukker i tonicen :eek:. Godt jeg ikke drikker GT da for da kunne jeg gått på en durabelig smell :o Ja, ja, drukket er drukket og det er ikke noe mer du får gjort med det nå - neste gang kan du jo kanskje drikke noe med lightbrus i? Cuba libre eller vodka/sprite eller lignende?

Jeg gikk på en aldri så liten bursdagssmell selv i går. Hadde vært veldig flink helt til kvelden, men da kom naboen trekkende med noe "slankechips" med 60% fullkorn og marsmallows med fruktsmak (det er jo rent sukker!:eek:). Og det var i tillegg til champagne og en litt for søt hvitvin....:( Ikke noe å få gjort med saken - vi må bare kjempe videre og ikke gi opp!

Jeg hadde veiedag i dag - minus 700 gram! :heia:Ikke all verden på to uker, men alle monner drar - hvis jeg fortsetter i dette tempoet så er jeg vel ferdig i 2018 eller der omkring. :kadetgaar

Uansett - god helg til dere alle når dere kommer så langt!


#65

Jammo sa for siden:

Her går det sent med vekten :( Men cm har nå krympet siden jeg startet opp igjen :)

God helg til dere andre :klem:


#66

YouGoGirl sa for siden:

Hei! Er det for sent å hive seg på denne?
startet med lavkarbo kostholdsendring 31august/1 september. Men meldte meg ikke inn her på lavkarbo.no før i går kveld.. :)


#67

Festina lente sa for siden:

Det er aldri for sent, YouGoGirl - velkommen til oss :)

Veiedag og ned 400 gram! Det er jeg strålende fornøyd med selv om det går sakte.... :D Egentlig tror jeg at jeg har gått ned noen gram til, men når vekta ikke viser det på veiedagen så teller det ikke. Kanskje kjekt å ha noe å gå på :p

Denne helgen skal vi sykle Rallarvegen sammen med noen venner av oss. Vi har lagt opp til luksusvarianten med overnatting på hotell, 3-retters middag, badestamp etc., så selv om det blir mye mosjon tror jeg ikke jeg skal håpe på noen vektnedgang den kommende uken. Skal prøve å holde meg på den smale sti, men gidder ikke å være fanatisk. Stopper vi et sted og spiser vafler så tar jeg også en, for å si det sånn. Og vin skal vi absolutt ha. Planlegger en tur på ølbryggeriet Ægir også i Flåm, så da blir det kanskje noen ølskvetter også??:full:

Grugleder meg til selve syklingen, men nå er det ingen vei utenom. Det er bare å pakke ned gelesetet og sykkelbuksa og la det stå til! :eek::eek:

God helg til alle!


#68

Festina lente sa for siden:

Ja, nå er Rallarvegen ferdigsyklet (for en uke siden). Jeg hadde jo som mål forsøke å holde meg på den smale sti - det gikk dårlig for å si det slik! :eek: Karbokjøret startet allerede før vi startet å sykle med ferske boller og ovnsstekt pizza, fortsatte med øl og masse mat etter første økten, fulgte opp med bananer og masse mat på dag to. Resultat? Opp 2,6 kg - på TRE DAGER!!!!!:eek::eek::eek:

Hadde litt problemer med å komme meg i gang igjen på lavkarboen. Litt sånn "nå har jeg jo sprukket likevel og kan like godt fortsette". Antar de fleste her inne har tenkt den selvdestruktive tanken mer enn en gang....:o

Men nå er jeg snart i vater igjen, og etter 1 uke er jeg nesten tilbake til utgangspunktet. Litt kjipt å "sløse" vekk to uker på denne måten - nå blir det lenge til neste gang jeg går så alvorlig bananas med kostholdet!

Fikk endelig dykket i går - det var deilig i finværet. Så blir det spinning i morgen og kanskje på torsdag. Forhåpentligvis har jeg klart å gå ned noen gram på neste veiedag (lørdag).

Hvordan går det med dere andre da? Det er så stille her - dere har ikke gitt opp vel?


#69

Minni1 sa for siden:

Tenker du hadde en fin rallarveg tur Festina.

Jeg falt litt fra noen uker men nå er jeg igang igjen.


#70

Festina lente sa for siden:

Det ble ikke veiedag på lørdagen likevel. Årsaken?? Jeg hadde gått ned så mye at jeg ikke trodde vekta stemte!! :D (Jeg hadde drukket en del vin på fredagen så jeg trodde jeg var dehydrert :o).

Men i dag flesket jeg til og veide meg og er storfornøyd med resultatet: Minus 1.4 kg!! :heia::heia::D:D

Nå er det jo en stund siden sist jeg hadde offisiell veiedag, så snittet er kanskje ikke så imponerende..... Men jeg føler at jeg er noenlunde på rett spor og at kroppen samarbeider litt. Måtte det vare!

Hvordan går det med dere andre da? Det er så stille her - håper å høre fra dere :)


#71

Festina lente sa for siden:

Lenge siden jeg har vært inne på tråden her nå. Det skyldes nok at vekttapet uteblir. Ikke like gøy å rapportere om stillstand og vektoppgang....:o

Hadde meg en liten oppgang i forrige uke, men den var forventet og akseptert. Var om bord på en båt i flere dager, og der var det ikke enkelt å styre seg med kostholdet. Det var selvfølgelig mulig, men når alle om bord står i vinkel for At du skal ha det bra blir det vanskelig å takke nei til alt.... Så da ble det to middager med ris til, arme riddere til frokost (:eek:), ferskt og varmt brød til frokost, is til dessert og så videre og så videre......

Nå er jeg nesten nede igjen der jeg var på forrige veiing, og håper nå snart å være i vater igjen. Fikk dykket på fredagen da, og vært på spinning i dag, så det går i alle fall rette veien trimmessig.

Hvor er dere andre? Går det greit eller har dere forlatt tråden? Litt ensomt her alene så kom gjerne innom en tur! :)


#72

Carisma sa for siden:

Samme her :(


#73

Festina lente sa for siden:

Ja, det er dritkjipt....:(
Men jeg har funnet ut at det er enklere å holde fokus hvis jeg tvinger meg selv til å rapportere også på de dårlige dagene, så nå må jeg bare "pepre" tråden her med meldinger. Så får jeg heller bare skrive og lese for meg selv :wacko::wacko:

Eller kanskje jeg skulle laget meg en egen journal i stedet:veitikke:


#74

Minni1 sa for siden:

Skjønner det er litt kjedelig når det ikke er noen aktive på tråden her.
Jeg har falt litt ifra og klarer ikke helt å komme igang igjen.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.