< Tilbake til oversikten

Spiser jeg for mye protein?

#1

bjornali sa for siden:

synes ikke jeg går ned så fort som jeg kunne og kom over at for mye proteiner kan sette en stoppe for vektreduksjonen, til vanlig går det mye kylling, bacon, ost og egg, stort sett det jeg spiser men litt pølse, men føler alle disser har mye protein i forhold til mengden fett, eller er det bare å fortsette sånn? og vet det er veldig lite varioasjon, men må ta det jeg får tak i


#2

nellie sa for siden:

Hvor mye protein spiser du da?


#3

bjornali sa for siden:

hehe det jeg lurer på da, om dette er for mye protein? for synes ikke jeg går ned noe særlig, har egentlig ikke så mye kontroll over det


#4

nellie sa for siden:

Du må nok skrive litt mer detaljert enn som så. :) Det et greit å spise alt det du ramser opp, men spørs jo helt hva du spiser det sammen med. I utgangspunktet er det matvarer med mye protein, men hvor mye kylling, hvor mye ost? Steker du i smør? Spiser du ingen grønnsaker?


#5

Spinnerette sa for siden:

Man må nesten veie maten, skrive og regne ut næringsinnholdet i et par dager om man vil sjekke litt nærmere. Med en kjøkkenvekt og fitnesspal/diett.no e.l. kommer du langt! Man kan ikke si hvorvidt du spiser for mye protein når man ikke vet mengden. :)


#6

Amles sa for siden:

Det kan være.. kommer an på hvor mye du spiser da, men det er veldig lett å få i seg for mye proteiner.
Ser at du vil ligge under 20 kh og hvis du spiser for mye proteiner omdannes dette til glukose/sukker i leveren.
Prøv å få i deg mere fett og grønne grønnsaker


#7

index sa for siden:

Hvor fort synes du at du burde gått ned da? Og hvor fort går du faktisk ned?


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.