< Tilbake til oversikten

Kramper i føtter og legger

#1

Lisemor_62 sa for siden:

Sliter noe veldig for tiden med kramper i føtter og ben, spesielt om natten. Hopper rundt på gulvet som en annen gal:-) Har nå forsøkt noen dager med inntak av Magnesium og Kalsium. Men, er det noe andre ting som kan hjelpe, tar jeg gjerne imot noen råd.


#2

smgj sa for siden:

Hvorfor kalsium? Kalsium kan binde opp magnesium sånn at ingen av dem tas opp i verste fall. Der det sånn at du unngår melkeprodukter og derfor tar kalsium? Og... hvilken type magnesium? Er det magnesiumoksid kan du like gjerne skylle den rett i do da bare rundt 5% tas opp... Finn en type som slutter på -at ... Jeg bruker den fra solaray www.nutrivita.no/solaray-magnesium-lett-beroligende-ved-stress
Ta 1-2 kapsler om kvelden.


#3

nellie sa for siden:

Kalium kan hjelpe.:)


#4

Lisemor_62 sa for siden:

Takk for svar. For å gi litt tilbakemelding, så har jeg vel nesten nullinntak av melkeprodukter, så derfor tilskudd av dette. Jeg har blitt anbefalt på kalsium og magnesium for senestrekksituasjonen, så derfor har jeg tatt dette for å prøve.

Var på apoteket i dag for å få tak i kalium, men det fikk jeg ikke uten resept fra min lege var beskjeden jeg fikk. Ja, jeg vet at kalium kan være ett risikoprosjekt hvis man tar for mye. Men jeg vandret da videre til helsekostbutikken, og fikk der anbefalt en annen type magnesiumtabletter, dette relatert til opptak i kroppen, samt kaliumtilskudd. Så nå prøver jeg, så får vi se.


#5

kamp sa for siden:

Du kan også prøve magnesium sulfat bad/fotbad


#6

Lisemor_62 sa for siden:

Da har jeg tilført kroppen mer vitaminer samt kalium og magnesum jeg fikk kjøpt i helsekosten.

Så i natt har jeg ikke hatt kramper for første gang på lenge, men fikk krampe i leggen å morgenen i dag. Uansett, så er det mye mindre enn det har vært. Så da håper jeg at om noen dager så har det forsvunnet helt.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.