< Tilbake til oversikten

Næringsopptak

#1

Summer sa for siden:

Noen som har noen kunnskap om svikt i næringsopptak i tynntarm?
Lest noe? Vet om noe som helst?


#2

Skorpia sa for siden:

Hva tenker du på ulcurøs kolitt eller bare generell svikt av næringsopptak. Det første som viser seg når tarmsystemet ikke fungerer helt som det skal er B12 mangel. Kjenner faktisk en del personer med akkurat det. Mest vanlig hos eldre,men det kommer også som følge av andre sykdommer. Ei på 25 må ta tilskudd av B12. Spesialisten hun var hos mener det kan være cøliaki selv om ingen prøver viser noe som helst og hun var igjennom dem alle. Selv mener jeg hun burde kutte ut alt sukkeret:-) Polyppose er en annen sykdom(hvor det utvikles polypper i tarmene) som igjen kan føre til kreft. Naboen min (hun er 35 nå) fjernet mesteparten av tykktarmen i 20 åra pga. polypper. Hun må ta B12 tilskudd og ha rektoskopi av tynntarmen en gang i året. Så om det er tykk eller tynntarm som tar opp all næringen til kroppen vet jeg ikke,jeg bare fanger opp litt her og litt bær:-)

#3

Fedonisten sa for siden:

Jeg får spørre litt som Scorpia; Er det noe spesielt du tenker på? Har du et konkret eksempel, eller er det generell nysgjerrighet? Er det påvist at du har for dårlig næringsopptak - eller mistenker du dette? (JADA - jeg har mange spørsmål ;) )

Næringsopptak og tarm-problematikk ser jeg på som såpass omfattende, at jeg gjerne skulle ønske meg litt flere svar før jeg begir meg ut på et forsøk på hjelp nemlig. Jeg har nok ikke så mange skolemedisinske forklaringer liggende på lur, men jeg har i hvert fall noen fler når det gjelder kinesisk/østlig filosofi/diagnostikk.

Ser frem til mer informasjon - enten her eller på PM.

Klem fra alternativ Fedonist:D


#4

Summer sa for siden:

Tenkte generelt på årsaker.... Har bare hørt om anorektikere som dør av det....

PM skal bli! :)

Alternativ Kinesisk/østlig filosofi/diagnostikk liker vi... :D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.