< Tilbake til oversikten

Prøver å komme i ketose

#1

Lavkarboketose sa for siden:

Jeg har holdt meg til mindre enn 15 karbs om dagen i 2 uker nå, men har ikke mistet mer en 3 kg. Jeg regner med desse 3 kiloene var vann siden de forsvant i løpet av to dager, men siden har vekten stått still.

Jeg har itillegg fulgt litt med på kalori inntaket og jeg ligger på rundt 1500 kalorier om dagen. Uavhengig av om de 1500 kaloriene var fett eller karbs, så skulle man jo tro at dette var nok til å gå litt ned?

Jeg vet ikke om det er relevant men jeg fikk nylig påvist høyt stoffskifte, uten at det dessverre har hatt noen effekt på forbrenningen min.

Siden jeg er ganske ny på dette har frokost og lunsjen min stort sett bestått av egg.

En typisk dag for meg er eggerøre til frokost (3 egg) stekt i smør

Lunsj: Avokado eller eggerøre (ca 3 stk) noen ganger med 1 wienerpølse.

Middag: Kjøtt eller ingen middag.

Jeg har og prøvd å lage meg noe snacks til helgene. Jeg lagde en lavkarbo ostekake forrige helg og lavkarbo kokkosboller denne helgen. Utenom det har jeg ikke spist noe søtt.


#2

Carisma sa for siden:

Alt for lite grønnsaker! Og du trenger ikke holde deg til under 15, legg deg på mellom 15 og 20g pr dag, helst fra grønnsaker.


#3

Gerd sa for siden:

Siden du har postet under ketolysekuren, regner jeg med at du følger den kuren.
Altfor lite grønnsaker som Carisma sier.

Og les boka. Der står det godt forklart hva du skal gjøre :)


#4

Lavkarboketose sa for siden:

Takk for hjelpen! Ja stemmer, jeg prøver ketylose kuren. Er helt ny på dette så har ikke så mye peiling! Jeg har faktisk gått ned 2 kg siden jeg skrev innlegget, veldig merkelig! Har ihvertfall spist mye grønnsaker idag !:)


#5

Lavkarboketose sa for siden:

Hva heter boken? Og hvor får jeg kjøpt den ?



#7

Spinnerette sa for siden:

Unngå kunstig søtning, få karbokvota fra grønnsaker, spis rent kjøtt, ikke pølser eller burgere fra frysedisken. Ren mat! Da kommer ketosen lett. Om du skal følge ketolysekuren, så må du jo lese boka. Du kan være i ketose og følge en egenkomponert keto-diett, men ketolysekuren er en egen greie, akkurat som Atkins eller Fedon eller GR er. :) Lykke til!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.