< Tilbake til oversikten

Mat som kan lages 2-3 dager i forveien

#1

Minni1 sa for siden:

Noen som har tips til mat som kan stå i 2-3 dager i kjøleskapet når det er ferdig laget?

Tunfisk salat og eggesalat kan stå vet jeg men er det noen som har andre tips?


#2

nellie sa for siden:

Alt kan vel stå i kjøleskapet i 2-3 dager.:) Jeg pleier steke opp masse kylling, koke egg, omeletter, eggerøre, blomkålpizza, tacokjøttdeig osv


#3

Minni1 sa for siden:

Alt kan stå men det er ikke alt som er så godt etter noen dager i kjøleskapet ;)

Tacokjøttdeig var veldig lurt. Syns det er så godt å ha i salat.

Vi skal ha hjemmelaget kjøttboller til middag i dag .
Lager dobbel porsjon og skal ha de til lunch i morgen og på tur i overimorgen.


#4

nellie sa for siden:

Spørs hvor kresen man er sikkert. Jeg er ikke særlig kresen, så merker ikke forskjell på dag 3 eller 6, for den sakens skyld.:)


#5

Carisma sa for siden:

Gryteretter og gratenger (f.eks ostelasagne, mousaka o.l) blir ofte bedre etter et par dager.


#6

kamp sa for siden:

Vafler eller lapper holder flere dager


#7

Minni1 sa for siden:

Gratenger var lurt. Må finne noen som ikke inneholder melk siden datteren ikke tåler det.

Lapper skal jeg prøver. Tenkt å lage cottage-chees lapper til frokost i morgen så da skal jeg lage noen ekstra å se om de er gode etter et par dager.

Takk for at dere var innom med tips Nellie , carisma og kamp.
Hodet er helt tomt om dagen så det er godt å ha noen å droodle litt med.
Kjenner at det kommer litt i gang nå.


#8

Supera sa for siden:

Det meste holder seg i 2-3 dager, ja. Salater blir fort vasne, men man kan lage dem på dette viset:

Dressing i bunnen, salatblader på toppet og resten i midten. Legg de tyngste tingene i bunnen, og de tingene som tåler å bli bløte i bunnen. Så heller du det bare ut i en skål når du skal spise det og blander det samen.

Ellers er det lett å lage stor porsjon av suppe/gryterett for eksempel.


#9

Minni1 sa for siden:

Å det så bare lekkert ut Supera.

Akkurat det jeg trengte i dag siden jeg er litt frustrert.

Skal jammen skjære opp salat, paprika.løk osv å legge i ulike boller så er det bare å blande sammen når jeg skal spise.

Thank you :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.