< Tilbake til oversikten

PCOS og frustrasjon ang. vekt

#1

reginewiigandersen sa for siden:

Hei!

Jeg fikk for et par år siden påvist PCOS, i en alder av 17. Jeg er en aktiv jente som trener 3-5 ganger i uken, spiser rimelig sunt men har store problemer med å holde vekten/gå ned i vekt. Synes det er direkte urettferdig, for jeg legger ned en stor innsats i akkurat dette. Jeg har prøvd å ligge på et underksudd på 1500 kcal, men har begynt å lure på om dette kanskje er i det minste laget og at kroppen går i sparebluss...(?)
Jeg har ikke prøvd å følge noen av diettene som er anbefalt her inne, men laget for litt siden min egen. Den ser slik ut:
Måltid 1: 150 g cottage cheese med en dæsj syltetøy (evt litt bær), 2 egg
Måltid 2: 1 skyr eller 1 "14 cottage cheese", 1 neve natter (ca 30 g), 150 g bær til smootie
Måltid 3: 150 g kjøtt, 150 g grønnsaker, 3 tabletter selolje
Måltid 4: 100 g mager vanilje-kesam, 1 knekkebrød med magert kjøttpålegg
Måltid 5: 150 g cottage cheese med en dæsj syltetøy (evt litt bær), 2 egg

Etter denne "dietten" skjedde det nada. null og niks... og det var kjempefrustrerende, for jeg trente samtidig et skikkelig høyreps-program på trening.
jeg er pr dags dato "overvektig", men vil påstå at jeg har en del muskler også som ikke kommer frem ved BMI-beregning.

Kan noen komme med råd og synspunkter? Hva bør jeg gjøre? Kan jeg spise slik jeg gjør, bare med noen få endringer? Jeg liker iiiikke å eksprimentere på kjøkkenet, liker helst det gamle og vante - og ting som går fort.


#2

Carisma sa for siden:

Melkeprodukter bør begrenses for oss med pcos, så den dietten var nok ikke optimal.... Har du lest hexebergs bøker?
Jeg syns også dette er en god blogg: pcosdiva.com


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.