< Tilbake til oversikten

Spekeskinke

#1

Minni1 sa for siden:

I går spiste jeg spekeskinke sammen med eggerøra.

Kjenner at jeg hovner opp selv etter kun to skiver av det. ( får vann i kroppen)

Er det noen som vet om det kan hemme den totale vektnedgangen?

Må gjerne synse litt og skrive hva dere tror også altså.


#2

index sa for siden:

Rart! Det kan jo ikke være stort av karbo i et par sneier med spekeskinke. Det gir uansett neppe noen merkbar hemming av nedgangen (med mindre du spiser det ofte da).


#3

Minni1 sa for siden:

Takk for svar index

Neida , ingen mengder og ikke så ofte.

Det er nok saltet som gjør at jeg hovner opp.
Ble bare plutselig litt usikker her jeg satt.


#4

Gerd sa for siden:

Spekeskine er salt, og salt binder vann :)


#5

Minni1 sa for siden:

Vet du om det vil påvirke vektnegang over tid?

Altså dersom jeg spiser det annen hver dag vil jeg da ikke gå ned i vekt eller vil vekttapet bli det samme.

( Jeg er elendig til å få frem det jeg mener)


#6

Carisma sa for siden:

Det kommer an på hvor lang tid kroppen din bruker på å kvitte seg med vann. For min del stopper vekta helt når kroppen trekker vann, og den fokuserer kun på å få ut dette før jeg går ned igjen.


#7

Minni1 sa for siden:

Det høres logisk ut Carisma.

Sikkert ulikt fa person til person men jeg skal jammen se om ikke det er slik her også.
Blir ivertfall ikke spekeskinke til daglig .


#8

index sa for siden:

Men du trenger salt da, ikke glem det! På lavkarbo får man i seg lite salt, så da man passe på å spise noe salt innimellom. Ellers fungerer kroppen dårlig...


#9

Minni1 sa for siden:

Takk for tips index.

Det har jeg faktisk ikke tenkt på.

Da skal jeg jammen ha med meg at et par skiver spekeskinke noen ganger i uka er bra for kroppen.

:)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.