< Tilbake til oversikten

Føler meg helt elendig på lavt KH inntak - noen råd?

#1

Milla74 sa for siden:

Jeg har gått på Lavkarbo i ca 3 uker, og redusert karbohydratene gradvis. Ligger nå på mellom 10 - 20 kh pr dag.
Gikk ned 2 kg den første uken, men har siden stått stille, og nå føler jeg meg helt elendig.
Har forsøkt denne dietten en gang tidligere også, men måtte gi meg etter ca 3 uker fordi jeg også da følte meg helt elendig; skjelver i hele kroppen, føler meg veldig svak, urolig/stresset, ufokusert, tåke/uklart syn, kramper i bena....
Jeg tar magnesium, kalsium, b-vitaminer og C-vitamin.

Noen tips/råd til hva jeg kan gjøre, og hvorfor jeg ikke går ned?

Gikk ned ca 1 kg i uken på vanlig kaloritelling, så foreløpig har ikke Lavkarbo svart til forventningene 😕


#2

kamp sa for siden:

det er helt normalt at kroppen reagere slik fordi den må,bli vant til bruke ketoner som energi.

Du kan gjerne øke litt på kh og så redusere senere


#3

Spinnerette sa for siden:

Hva spiser du? Drikker du nok vann, får i deg salt og nok grønnsaker? Kjedelig å høre om så intense overgangsplager! :(


#4

index sa for siden:

Hold ut et par uker til, så ordner det seg! De tre-fire første ukene er en omstillingsperiode, mye rart skjer i kroppen da;-)


#5

Yonah sa for siden:

Siden du har kontroll på karbohydratmengden du får i deg, vet du hvor mye kalorier du får i deg? Det er faktisk fort gjort å få i seg alt for lite. De symptomene du beskriver får jeg om jeg spiser for lite.

Om du fokuserer på å spise riktig og NOK den første måneden, så er det mange som opplever at overgangen går mye mere glidende. Vekttapet kan du begynne å fokusere på når du føler du spiser riktig. Som Spinnrette her spr jeg: Får du i deg SALT og grønnsaker? Kroppen trenger salt, kutter du alt salt til et minimum kan du oppleve skikkelig ubehag.

Og om du går rett fra lavkalori til lavkarbo sier mange at de har stått stille i ukevis før vekta rikker seg nedover. Det er en voldsom overgang for kroppen, plutselig skal den endre energikilde og alt, vær snill med deg selv og la kroppen får tid og ikke stress med vekttapet enda.


#6

Minni1 sa for siden:

Hvordan går det med deg Milla74?

Dersom du fortsatt føler deg elendig så ville jeg spist noen få karbohydrater til og heller minsket det litt igjen senere.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.