< Tilbake til oversikten

Lavkarbo nybegynner

#1

Agbet sa for siden:

Hei,

Jeg har akkurat starter på lavkarbo. I starten sies det at man kan gå ned masse i vekt og kanskje se resultatet med en gang.. Men jeg har bare fått en del kviser på haken og sånt.. Føler ikke noen spesiell stor endring i kroppen! Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har telt så veldig mye karbohydrater. Men har prøvd å spise så lite som mulig.

Hva vil dere anbefale? Ville det vært bedre å bare spise enda mer fett i de førte ukene? Typ egg og bacon, eggerøre og sånt til frokost, lunch og middag? Og kanskje droppe litt av knekkebrød, yoghurt og sånt?


#2

kamp sa for siden:

Hva spiser du?


#3

Agbet sa for siden:

Jeg spiser mye egg, bacon, kyllingsalat, lavkarbo knekkebrød med eks ost (ikke lett) pannekaker, kjøttdeig med grønnsaker. Bruker noen oppskrifter fra hun hexeberg sin bok..

Noe du kan abefalt? Føler jeg gjør noe feil..

Prøver å spise bare når jeg er sulten og!


#4

kamp sa for siden:

Hvordan ser en dagsplan ut for deg? Det er vanskelig å gi konkrete råd når du ikke oppgir mengde.


#5

Spinnerette sa for siden:

Om du ikke vet hvor mange kh du får i deg, er det vanskelig å si hvor mye fett du "kan" spise.. Om det er første gangen du prøver deg på lavkarbo, så er det nesten nødvendig å telle litt, om du ikke følger en kostholdsplan. :)


#6

Agbet sa for siden:

Frokost: kan være typ: gresk yoghurt ca 2 dl med litt linfrø og litt bær. Eller et 1 egg, 4 skiver spekeskinke og litt parmesan. Eller pannekaker med masse frø og egg.

Lunch: eggerøre med bacon- 2 skiver bacon og 2 egg med 1 dl fløte , salat med kyllingfilet(typ agurk,tomat, salat og paprika, med litt fetaost 2 ss.

Middag er jeg ikke så god på å spise. Men kan være karbonadedeig med grønnsaker, lavkarbo knekkebrød 2-3 små med egg eller skinke og ost.


#7

Agbet sa for siden:

Absolutt! Det er jeg helt enig. Bare vanskelig å telle. Hvordan gjør du det evt?


#8

Yonah sa for siden:

Vekt/målebeger, finn karbomengde pr 100g/100ml på enten forpakninger eller i den store matvaretabellen som ligger på forsiden her, resten er enkel mattematikk.


#9

Spinnerette sa for siden:

Da må man veie. :) Veie det du spiser, legge det inn på diett.no, fitnesspal e.l., så får du en pekepinn. Etterhvert blir det lettere å ta det på øyemål. Er jo ikke noe man trenger å gjøre hver bidige dag, men er mange som tar en "sjekk" nå og da for å passe på å ikke skli ut.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.