< Tilbake til oversikten

Noen få spørsmål ...

#1

Helene90 sa for siden:

Hei :)
Jeg har lest på forumet i 2 år (veldig mye bra info!) men dette er første gang jeg har postet noe her.

jeg har noen spørsmål her angående lavkarbo og vektnedgang.

Jeg har alltid vært stor. 16 år og 80kg... jeg har også kommet opp i 110kg når jeg var 18-19. Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har veid mindre enn litt under 80kg..

I 2014 begynte jeg for første gang på lavkarbo (atkins). Jeg var kjempe flink med å ikke skeive ut og trente 5 ganger i uken i ca 7 mnder. Jeg gikk jo ned... men ikke nok.. Jeg skle litt bort fra sunt kosthold.. litt jojo periode fra slutten av august og ut året.
jeg følte at jeg gikk opp alt og mistet alt av muskler som jeg hadde trent for.

Jeg startet igjen i januar, dette er 5 mnd med 3-5 styrke trening i uka. kostholdet mitt ser slikt ut:

svin og kylling kjøtt, scampi.
kjøttdeig, bacon, av og til pølser (svært lite)
Mye egg.
blomkål, brokkoli, salat grønnsaker.
ost, feta ost, seter rømme, matfløte, majones og krem ost.
vann og te (stevia sukketer).
pepsi max, bacongull, sukkerfri pastiller og atkins barer prøver jeg å bare innta i helgene.
av og til taco salsa.. De med minst karbo.
Margarin og oliven/raps olje
av og til protein pulver etter trening

Jeg ender vanligvis opp med 2 store måltider, kanskje 3 hvis jeg spiser en liten frokost.

Så hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Jeg blir så fortvila når jeg ser folk på lik størrelse eller større har klart å gått ned.. og jeg har forsatt uønsket fett på kroppen.

Er det noen matvarer man bør spise mindre av selvom det ikke er så mye karbo i? Eller mat som gjør vektnedtap saktere?

Jeg sliter også med veldig dårlig immunforsvar mot forkjølelse. jeg tror det er pga lavkarbo.. noen forslag på gode kosttilskudd?

Hilsen en fortvila lavkarbo'er.


#2

Carisma sa for siden:

Ang kosttilskudd vil jeg anbefale denne bloggen, der står det mye bra! www.facebook.com/pages/Frisk-som-en-fisk/333024153533379?fref=ts

Ang å ikke gå ned, det er et par ting som peker seg ut umiddelbart;
Treningsmengden og pepsi max, bacongull, sukkerfri pastiller og atkins barer :o

Har du forsøkt stress-senkende trening som svømming, yoga, pilates o.l?


#3

Helene90 sa for siden:

Å det var synd. Blir heller cottage cheese med noe godt oppi :)
Nei jeg trener på Evo og de har ikke timer så jeg har ikke fått testet ut noe av det.

Takk for info! Skal lese på fb siden.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.