< Tilbake til oversikten

Slutt på Fedons brød på Rema

#1

StineK sa for siden:

Spurte en ansatt i dag og fikk bekreftet at brødet til Fedon Lindberg ikke lengre føres på REMA-butikkene.

Jeg spiser ikke så mye brød på lavkarbo men det er kjekt å ha med når man er på reise.

Her er liste over utsalgssteder på Fedon Lindbergs egne sider:
www.fedon.no/Fedon+Fullkornbr%C3%B8d+-+Smartkarbo.9UFRjM3O.ips

Alternative brød jeg kjenner til er Coop sitt Fiber & Frø og Kiwi sitt Ingers Lavkarbobrød.


#2

Gracella sa for siden:

Altså Ingers Lavkarbobrød, ikke rugbrød?? Har ikke sett at de har det på vår Kiwi, men så har jeg ikke sett etter det heller :rolleyes:
Kiwi har det 8% karbo-brødet, og det liker jeg godt. Vet at det ikke er helt "stuerent", men jeg synes det smaker godt - og jeg spiser ikke så mye av det heller.
Rema 1000 har også lavkarbobriks som jeg pleier å dele opp i 4 skiver. Har heller ikke "dårlig" samvittighet for å spise en briks i løpet av en helg.

Men Fedons brød kommer jeg til å savne, gitt!


#3

nellie sa for siden:

Ingers lavkarbobrød heter fiberbrød, her i området. :)


#4

TrillTrall sa for siden:

Rimi (og Ica?) har Proteinbrød, jeg tror det er identisk med det som tidligere het lavkarbobrød. Litt fuktigere/saftigere enn Fedon sitt, men jeg synes det er bedre.


#5

Butterfly83 sa for siden:

Jeg syns Norgesbakeriets proteinbrød er best jeg og. Fra Rimi/Ica.


#6

nellie sa for siden:

Skulle ikke Rimi slutte med det, siden de har blitt tatt over og byttet brødleverandør?


#7

TrillTrall sa for siden:

Sikkert, men min lokale Rimi blir ikke Coop før til høsten en gang visstnok.


#8

StineK sa for siden:

Takk for tips til flere alternativer. Skal snart i konfirmasjon og da kan det være fint med noen skiver i veska.

Kan godt være jeg blander navnene - kjøper ikke så ofte. ;)


#9

Butterfly83 sa for siden:

Her er det også fortsatt Rimi, og fortsatt brød i hyllene :)


#10

nellie sa for siden:

Får nyte det så lenge det varer da.:) Synes det er det beste brødet.


#11

Carisma sa for siden:

Disse er geniale å ha med veska i slike anledninger, og veldig enkle og raske å lage. I tillegg til mye sunnere enn butikkbrød... forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29336


#12

Ethereal sa for siden:

Her oppe selges Karbo-kutt-brød fra Bakehuset på Europris og Coop, og for min gane smaker det ganske identisk som Rimi-brødet. Næringsinnholdet er ikke langt unna heller, så de får nok til å lage noe slikt sørpå også når Rimi-brødet evnt.blir borte. Tipper jeg at de finner ut av det sørpå når det blir et tomrom i markedet og etterspørselen nok er det, ganske kjapt, selv om det ville blitt folkefest her oppe hvis nordlendinger hadde tilgang på noe "søringer" ikke fikk tak i. :p


#13

Carisma sa for siden:

Forøvrig ser det ut til at lavkarbobrødene er på vei ut, Baker Hansen har sluttet å produsere sitt karboreduserte brød, Samson sluttet for flere år siden.


#14

nellie sa for siden:

Finnes lavkarbobrød i omtrent hver dagligvarebutikk her, så den trenden gjelder eventuelt ikke for hele landet.

Det er mer hos bakeriutsalgene de ikke har det, men.. De selger lavkarboknekkebrød og et eller annet masseprodusert multifiberbrød, som de ikke baker selv.


#15

StineK sa for siden:

Takk for tipset! Er allerede på reisefot så vet ikke om jeg får testet dette før etter konfirmasjoen. Men testes skal det!

Ja det kom så mange lavkarboproduktene da plutselig alle skulle spise lavkarbo for en stund siden. Ikke rart at noen forsvinner igen når alle har hoppet over på neste dille. Er det glutenfritt alle skal ha nå eller er det allerede utdatert? :p


#16

Gracella sa for siden:

Lagde disse brødene i dag, hadde ikke nok philadelphiaost, så det bel ca halvt om halvt med Phil. og kesam. Kjempegode smørbrød!!
(Omtrent alt jeg har lagd fra Nannahs oppskrifter er kjempegodt!!)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.