< Tilbake til oversikten

Brøderstatning

#1

Minn12 sa for siden:

Hei

Leser flere plasser at brøderstatninger kan være brems for vektnedgang. Men hva menes med brøderstatning? Selv lager jeg brød og rundstykker med solsikkefrø, gresskarkjerner og linfrø og nøtter + ost, cf, Er det dette som menes med brøderstatninger?


#2

langaard sa for siden:

Ja :)


#3

Minn12 sa for siden:

Men hvilke ingredienser er det som er vektbrems? Frøene, fibertilsetningene?


#4

Yonah sa for siden:

Frøene og evt melkeprodukter. Og jeg tror også det har noe med at disse brødene basert på frø er veldig energirike og det er fort gjort å dytte i seg flere skiver før en kjenner at en blir mett. Og frø/nøtter bidrar med mere karbo.

Funker det for deg, så spis det. Det funker for noe, og det funker ikke for noen. Bare husk at det kan ta tid å finne ut av det. Du skal jo leve med kostholdet også, så om det gjør det lettere for deg å spise en og annen skive/rundstykke, så gjør det. jeg har ofte noen rundstykker/brødskiver i fryseren for å kunne ta med om jeg skal bort eller trenger å smøre en kjapp matpakke i full fart(det er noen settinger jeg IKKE ønsker å diskutere kosthold, hvor det er enklere å evt. svare enkelt at det er glutenfritt).


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.