Jeg har de siste dagene doblet dosen metformin, og har blitt veldig tungpustet. Husker at det har skjedd tidligere også, det er rett og slett slitsom å trekke pusten. Noen som vet hvorfor? Er det en form for allergisk reaksjon?
Jeg finner bare info om pusteproblemer. Det er nok noen hakk mer alvorlig enn det jeg opplever. Det er mer som å være ordentlig sliten, og at det er slitsomt å trekke pusten helt inn, samt følelese av å ikke ha noe energi å hente til det.
Pusteproblemer er for meg mer hakkete pust, kvelningsfornemmelser, hyperventilering e.l. Ordet -problemer indikerer at det mye høyere alvorlighetsgrad.
Kanutten: jeg puster forsåvidt med magen, men det er som om lufta bare passerer lungene uten at de utvider seg eller at den på noe vis stopper opp der :confused:
Jeg var egentlig bare nysgjerrig på om noen opplevde det samme og visste hva som slo ut slik. Før har jeg tolket det som litt kraftig pollenallergi, men i dag har det definitivt ikke vært pollen i lufta :rolleyes:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.