< Tilbake til oversikten

Mensen og søtsug

#1

Kimberly sa for siden:

Hva gjør dere damer når søtsuget kommer før og under mensen? Etter at jeg vente meg til lavkarbokosthold, har jeg ikke hatt sug etter noe søtt, dessuten smaker f.eks en fløteskvett veldig søtt nå! Men så var det den uka i mnd, da! N Jeg har falt for fristelsen til å spise vingummi et par ganger, men blir så syk at det ikke er verdt tilfredsstillelsen! Noen tips? mørk sjokolade hjelper heller ikke...


#2

TrillTrall sa for siden:

Te med masse søtning? Ikke sukker da, men stevia eller noen andre sukketter.


#3

Butterfly83 sa for siden:

Jeg er heldigvis kvitt søtsuget under mens også når jeg er på lavkarbo, men du kan jo lage noe "lovlig"? Sjokolademousse med sukkerfri sjokolade? Panna cotta? Pisket krem og bær`?


#4

TrillTrall sa for siden:

Når søtsuget kommer og jeg tenker meg om husker at mensen er rett rundt hjørnet så er det lettere å ligge unna sjokoladen synes jeg. Det blir litt sånn - "Åja, mensen er i kjømda ja, ikke noe å bry seg om" liksom. :)


#5

Kimberly sa for siden:

Jeg spiste to kiwi, det tok knekken på suget! Ikke heeelt lov, men veldig godt! for noen mndr siden, ante jeg ikke hvor søtt kiwi egentlig smaker :-)


#6

TrillTrall sa for siden:

Klarte du to? Om jeg spiser mer enn en kiwi får jeg sår i ganen... Men det er godt da! :sikle:


#7

Spinnerette sa for siden:

Om frukt hjelper for deg, gjør kanskje bær også susen! Enkelte bær er litt mer "lov" enn frukt. Jeg tyr ofte til bringebær med en fløteskvett når det blir for ille.. :o Om du ikke er like gnien på karbene som undertegnede, kanskje det kan funke med en bær-smoothie? :)


#8

Kimberly sa for siden:

Bringebær med fløte er jo utrolig godt! Det blir neste mnds utskeielse :-) merkelig at jeg ikke klarer å tenke annet enn sukker og fargestoff når det der kommer over meg! Lurer på hva det er som gjør at vi blir så søtsugne akkurat de dagene i mnd?


#9

Yrla sa for siden:

Gammel tråd, men who cares? Jeg har lest at vi trenger ekstra energi (kalorier) i forbindelse med mensen og derfor blir mer sulten noen dager før. Det var en undersøkelse om man gikk mer opp i vekt ved å spise det ekstra kroppen trengte kontra å holde seg for god for det og det viste seg at man faktisk ikke gikk opp av det lille ekstra. Tør ikke å stole helt på det, jeg da, men kuult om det stemmer. Questbarer synes jeg dekker søtbehovet. Jeg tar en halv hver dag nesten. Jeg spiser også ofte bringebær. Slik blir det aldri at jeg sprekker og spiser noe jeg egentlig ikke tillater meg. En sjelden gang spiser jeg halve sukrinsjokoladen. Himla god! Jeg har lagt merke til at det er noen dager i mnd jeg er litt ekstra sulten, men det er også noen dager jeg er mindre sulten. Om jeg følger kroppen vil det jo utbalansere seg:)


#10

Thetor78 sa for siden:

Intressant om det stämmer! Jag märker ett tydligt sug den tiden på månaden i alla fall, och det är ofta då jag experimenterar med recept på nya "tillåtna" sötsaker :-P


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.