oldox sa for siden:
Hei:) har begynt på lavkarbo med endel fett for en uke siden , og har noen spørsmål hvis noen har litt tålmodighet med meg:)
1 Jeg er en kvinne i begynnelsen anv 30, ønsker å gå ned 10-15 kg og ha bedre regulert sult følelse, men først og fremst ønsker jeg jo å leve bra og lenge og igår komjeg over diverse ganske skremmende greier fordi jeg Google lavkarbo kvinner, at svenske studier har vist en økning i hjerneslag og hjertesykdom hos kvinner på lavkarbo. Jeg synes det der er mer skremmende enn utsiktene for å være lett overvektig...
skal ua sett prøve å fortsette på lavkarbo i et par mnd og så få legen til å ta koleste
ol og triglycerider (flere prøver?) Men hvis de øker mye så slutter jeg. Hva mener dere om de studiene?
2Jeg spiser rugbrød (type pumpernikkel) 1 skive om morgenen, prøvde noen dager med bare omelett og ost /bacon, men blir rett og slett kvalm av å ikke spise noe karbohydrater om morgenen. Så leste jeg på pakka og det er noe sirup i brødet, dvs sikkert ikke bra, men er det ok /bedre enn vanlig brød uten sukker allikevel?
3 hva mener dere om bønner og linser? Liker å lage Chili og da spiser jeg den bare uten ris til, dvs 50/50 bønner /kjøttdeig i den. Er det mye karbohydrater?
4 (grafisk!) Avføringa har blitt rar , det haster med å komme seg på do når jeg først må, og den er løs. Sorry at dere måtte lese det der:D går det over eller? Lurer på om det bare er fordi det er mye fett i kosten? eller for lite fiber? Spiser et eple e.l om dagen og rosenkål/brokkoli e.l til middag ellerse lite frukt og grønt.
5: hvis jeg har spist mye fett i et måltid føler jeg liksom nesten på kroppen at blodtrykket går opp, dvs jeg ser for meg at det sirkulerer små dråper med fett i blodet, mulig det bare er psykisk , men føles som om blodtrykket går opp i en time ellerno etterpå:D tror dere det er reelt?
6 og så er jeg skeptisk til at det blir så mye stekt mat,, stekt kjøtt og stekt røkt kjøtt /bacon, stekt og røkt/spekter mat er jo fremdeles veldig kreftfremkallende?
Takk for hjelp:)