< Tilbake til oversikten

Hvitvin helst ...

#1

Newstart sa for siden:

Noen som har tips om god vin med lite karboinnhold selvfølgelig. Helst hvitvin da. :D:)


#2

langaard sa for siden:

På vinmonopolet sine sider finner du sukkerinnholdet i hvitviner, mange gode tørre viner :)


#3

Turid42 sa for siden:

Min absolutte favoritt er Tammellini Soave 2012 eller 2013. Fruktig og nesten med litt smør-aktig smak. Helt fantastisk god! Og bare 1,4 gram sukker per liter - det er innafor! :)


#4

Newstart sa for siden:

Joda vet jo det:) men hadde lyst på tips til gode viner da jeg er lei av den som jeg har drukket de gangene jeg har hatt bruk for hehe...


#5

Newstart sa for siden:

Hmmm hørtes interessant ut. :D


#6

Turid42 sa for siden:

Passer til det meste, kanskje særlig skalldyr, men også helt fantastisk alene i solnedgangen! Også koster den bare 115 spenn! :p


#7

Newstart sa for siden:

Siden jeg drikker svært sjelden så er jeg også svært kritisk til vin. Hehe så siste årene har jeg holdt meg til den Mezzacorona. Den hadde også lite sukker, men den finnes ikke lengre. Så prøvde jeg denne Tammelini som du foreslo. Fyttirakkern den var god, ikke søt i det hele tatt men heller ikke sur. Utrolig spesiell og god. Rett og slett behagelig å drikke. Så tusen takk for tips, denne skal jeg drikke heretter når det er noe. :D:D:D


#8

Turid42 sa for siden:

Så artig at du valgte å prøve den, og så bra at du likte den! :)


#9

Butterfly83 sa for siden:

Denne skal jeg kjøpe i morgen, og drikke på lørdag :) Veldig spent! :) Men den er i basisutvalget på alle pol eller?


#10

Turid42 sa for siden:

Det er jeg nesten helt sikker på at den er, ja!:)


#11

Therese_M sa for siden:

Når det gjelder hvitvin er valget ganske så enkelt: se etter alkoholprosenten :) Jo mer alkohol, jo mindre sukker! Selvfølgelig vil det være litt restsukker i enkelte av vinene med høyt alkoholinnhold, men det er ikke store mengdene det er snakk om. Kanskje opp til 6-7 gram sukker per liter - slettes ikke ille :cool:


#12

Turid42 sa for siden:

Jeg drikker aldri vin, hvit eller rød, med mer enn 2 gr sukker per liter! Har også funnet en rød med 0,3 gram 😄


#13

Butterfly83 sa for siden:

Kjøpte den du anbefalte i dag Turid42 :) Skrukork var det og :D Tester den i morgen :)


#14

Turid42 sa for siden:

Gled deg, Butterfly! God helg! :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.