< Tilbake til oversikten

Lavkarbomat på kjøretur

#1

Anette_l sa for siden:

Hei!
Vi skal ut på en kjøretur som tar rundt 6-7 timer og skal kjøre på kvelden med en baby sovende (forhåpentligvis) baki. Vi antar at vi dermed ikke får stoppet noen plass på veien og kjører fra A-Å med en gang. Dermed må vi planlegge hva vi skal spise og lurer på om noen har noen tips til hva vi kan ha med oss på turen? :) Alle tips mottas med takk :D


#2

Brøleapen sa for siden:

Vi har pleid å ta med "fingermat"
Spansk spekepølse oppskjært i biter, fersk mozarella, cherrytomater, agurkstenger, ostestenger osv.
Alt som kan puttes i en boks, ferdig oppskjært, og som det ikke blir så mye gris ut av 😊


#3

nellie sa for siden:

Det meste av tilberedt klarer seg nok 6-7 timer i en bil.:)


#4

BenteR sa for siden:

Kjører dere om kvelden så trengst det vel ikke de store måltidene, men uansett hva du vil ha med deg så fungerer det helt supert om du har et par frosne kjøle-element sammen med matboksene.
Selv har jeg en tre etasjers Bento-boks, der jeg legger kjøle-element i den midterste etasjen.


#5

stinei sa for siden:

Slik gjør vi det også. Eller lager ruller av spekeskinke, ost og ruccola.


#6

LA.Candy sa for siden:

Jeg jobber i hjemmesykepleien så det er ikke alltid jeg rekker å kjøre inn til basen for å spise, så jeg har alltid med meg mat ut i bilen som jeg kan spise i bilen mellom pasientene. Jeg har gjerne med meg ruller med ost, skinke og roccola. Eller wraps laget med Mama Lupes tortilla meg kylling, hjemmelaget dressing og salat. Og gjerne nøtter og noen blåbær. Og jeg har alltid med meg en stooor islatte som jeg lager på usøtet soyamelk. Da holder jeg hele arbeidsdagen.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.