< Tilbake til oversikten

Morsdag på søndag, hva skal du "bake"?

#1

Myrine sa for siden:

Det er jo morsdag på søndag, og tradisjon tro så skal det bakes kake.

Her i huset tror jeg det blir Ostekake
Den er supergod for alle ;)

Hva skal du "bake" ?


#2

TrillTrall sa for siden:

Ingenting. :) Det er bare Lille Gubben og meg og vi er forhåpentligvis på hytta (selv om det meldes skikkelig blås-bort-vær på lørdag!) og jeg tror ikke vi gidder markere morsdagen (han er ikke far til mine barn heller). Den blir antagelig feiret hos eksen og bonusmora enten denne fredagen eller neste fredag og da spiser jeg det jeg får servert - feirer samtidig eksens bursdag. :) Ja, vi er en pussig, men stor og lykkelig storfamilie. :) :hearts:


#3

Myrine sa for siden:

Det er så godt å høre om "storfamilier" som fungerer :)

[url="http://forum.lavkarbo.no//no.pinterest.com/pin/create/extension/"][/url]


#4

Carisma sa for siden:

Eurodiett brownies. Vi skal i barnedåp, så må ha med noe jeg kan spise som er noenlunde normalt.


#5

nellie sa for siden:

Min kjæreste og datter er i Syden og jeg skal jobbe. Jeg får vel lage noe til meg selv.:p Ostekake kanskje.


#6

Butterfly83 sa for siden:

Jeg har lagd ostekake til en bursdag i morgen, så hvis den blir vellykket og vi skal feire noe på søndag så lager jeg kanskje en til. Lagde bunn av karamelliserte nøtter (tagatesse) så håper den blir like god som smaksprøvene :D


#7

Lillemy71 sa for siden:

Skal lage brownies med chiafrø om bare sjokoladen jeg bestilte kommer i tide :rolleyes:


#8

langaard sa for siden:

Tenker jeg lager kjøttkake :p


#9

Kanutten sa for siden:

For meg er ikke morsdag kaker... men familietid med film, spill etc. Såå det blir ikke kake her heller, men håper på blomster!


#10

Sanney sa for siden:

mamma feirer ikke bursdagen sin engang, langt mindre morsdag. aldri vært no tradisjon hos oss som jeg husker.


#11

Carisma sa for siden:

Det er jo ikke moren som skal feire sin egen dag, men familien som skal vise at hun settes pris på.


#12

Sanney sa for siden:

hva med de andre 364 dagene i året? men altså, jeg er faktisk ikke oppvokst med no særlig feiring av verken mors eller farsdag.. men jeg var nå mer eller mindre barn av en alenemor fram til jeg var ca 11 år.


#13

Yonah sa for siden:

Om alle andre vil unngå kake, så vær så god, men min mann skal bake sunkost sjokoladekake og jeg skal nyte den.


#14

Marigrete sa for siden:

Sunkost sjokoladekake, hva er det? :)


#15

Yonah sa for siden:

Sunkost lavkarbokakemiks, glutenfri sjokladekake. Sånn passe lav på karber. Bedre enn å klikke på brownies med sukker el.l.


#16

BenteR sa for siden:

Jeg lager Black Sunday til de andre, men siden jeg ikke kan spise kaker selv (veldig vanskelig å lage ei lavkarbokake som smaker godt og som ikke inneholder eggehvitte, mandler/nøtter eller noen som helst meieriprodukter...:() tenker jeg at jeg skal kose meg med strimlet svinekjøtt og sweet chili-saus (og kanskje et glass rødvin :D)
De foreslo at vi kunne ha kjøttkake snillingene mine :love:


#17

Marigrete sa for siden:

Husker ikke om det er sunkost vi har her i byen, men kanskje jeg skal prøve kaken hvis jeg får tak:)


#18

Bønna200 sa for siden:

Jeg er ikke spesielt glad i kake, så ikke noe på meg. :) (Ikke er jeg mor heller,da. Bare katte -og fuglemamma. :p ) Men jeg skal overaske mormor med bløtkake. :ja: Da blir nok resten av folket glade også.


#19

lirumlei sa for siden:

Jeg har kjøpt en liten marsipankake til familien og selv skal jeg lage blåbær curd og spise det med yoghurt og CC. Nyyydelig. :)


#20

Myrine sa for siden:

Blåbær curd høres godt ut , har du oppskrift på den?

Hadde en plan om å lage ostekake, men det ble en sjokoladekake fra Sunkost. Som jeg greide å smadre når jeg skulle ha den på fat. Så den ble servert i en glassskål i stedet med glasur av 86% sjokolade og fløte tilsatt litt tagatesse. Pyntet med valnøtter. De andre koste seg med marsipankake, sveler og varm eplekake ( var hos svigermor) Utrolig nok syntes jeg ikke synd på meg selv når de spiste det, jeg koste meg med min sjokoladekake kræsj ;)
[url="http://forum.lavkarbo.no//no.pinterest.com/pin/create/extension/"][/url]


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.