< Tilbake til oversikten

Lavkarbo som helsefordel!

#1

Marthej sa for siden:

Jeg om min samboer begynner ikke på lavkarbo for å gå ned i vekt. Jeg har revmatisme, og han har matintoleranse/irritabel tarm.

Vi skal nå prøve lavkarbo for å se om problemene bedrer seg:) Vekttap blir jo bare et pluss! :D

Ser det er forskjellige filosofier osv osv..

Holder det for oss å kutte ut mel, sukker, poteter, ris, pasta osv?

Eller er det ingen vits da?

Takk for svar!
Gjerne send med tips om du har! Vi er helt ferske!:rolleyes:


#2

amritam sa for siden:

Det er i alle fall en veldig god start, og kanskje holder det for dere også.


#3

lirumlei sa for siden:

Jeg kjører moderat lavkarbo og er pr. dags dato medisinfri fra min leddgikt. Jeg har ingen betennelser i kroppen og magen fungerer optimalt. Bare å kutte ned og se hva som hjelper dere. Uten sukker og mel er jeg mye bedre, i hvert fall. ;)


#4

Yonah sa for siden:

Det er en god start å kutt korn, sukker og stivelse ja.

Men husk at kroppen kan trenge lang tid, jeg har ME og etter en langvarig sprekk(ja, har dessverre hatt noen) får jeg gjerne en perioder der kroppen protesterer vil og ting blir værre før det blir mye bedre. Vær obs på det og kutt ikke ut lavkarbo om dere blir dårligere, la kroppen få tid. Noen melder om at det funka å trappe gradvis ned, jeg har ikke prøvd, jeg klarer ikke sånn delvis lavkarbo, det er for sukkertriggende(klikker fullstendig av litt grovbrød , havregryn eller noen ss ris til middagen) for meg.


#5

Spinnerette sa for siden:

Lavkarbo er så mye mer enn ekstrem lavkarbo! Er VELDIG vits å kutte ut det du har nevnt, om dere ikke har som mål å gå ned i vekt, er det ingen vits i å sikte seg inn på ketose og veiing av grønnsaker osv. Ettersom dere er helt ferske, kan det hende det kan være verdt å lese en bok om temaet? Fedon er populær med sin moderate versjon av lavkarbo, kanskje det kan være noe? :) Uansett, masse lykke til, bruk forumet for det det er verdt, og håper det hjelper på helsa! :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.