< Tilbake til oversikten

Mer celulitter av lavkarbo?

#1

søtejenta sa for siden:

Stopp meg gjerne om jeg tar feil. Celulitter er jo fett(?), når man spiser fett som man jo gjor på lavkarbo, vil man ikke da få mer cellulitter??


#2

Butterfly83 sa for siden:

Jeg får mindre cellulitter av lavkarbo. Cellulitter er vel underhudsfett(?), og det blir det vel kanskje mindre av på lavkarbo ettersom kroppen forbrenner sitt eget fett? Jeg er ikke sikker :)


#3

index sa for siden:

Hvorfor skulle man få mer cellulitter av å spise fett?


#4

langaard sa for siden:

Det lille jeg hadde, forsvant når jeg la om til lchf :) (det er flere år siden nå :))


#5

Anne sa for siden:

Jeg får definitivt mindre når jeg kutter karber....jeg kaller det ikke appelsinhud, men sukkerspinn😄


#6

langaard sa for siden:

:lol:


#7

Kardemomme sa for siden:

hadde jeg hatt en LIKE knapp nå så hadde du fått den :D
sier meg bare enig jeg :)


#8

Yonah sa for siden:

Omtrent like logisk som at man får hjerteproblemer av å spise fett. Som folk vet nå for tiden, så fører jo ikke metta fett til øket risk for hjertesykdom, så hvorfor skulle fett gi en mere celuitter? Spesielt når kroppen faktisk bruker fettet direkte som energikilde uten å forbrenne en masse karbo først før den bestemmer seg om den trenger fettet eller skal lagre det.


#9

Lillemy71 sa for siden:

KILDE

Trening og lavkarbo har gjort at jeg ikke har synlige cellulitter lengre, men kutter jeg på trening så kommer de fort snikende igjen.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.