< Tilbake til oversikten

Marshmallows dipp og syltetøy?

#1

Mamma-s sa for siden:

Kikket litt rundt på kinsarvik naturkost,
Har skjønt at vanilje pulver er ok å bruke i f eks yoghurt?
Uansett, jeg kom over en egen kategori for lavkarbo med matvarer som virket litt for godt til å være sant. De lover at det er "ingen kalori, fett, karbohydrater, gluten eller sukker av noe slag. "

www.kinsarvik.no/category/7519-lavkarbo.aspx
Jeg prøver å følge lchf, kan jeg allikevel kjøpe noen av de produktene å være innafor?


#2

Lillemy71 sa for siden:

Hvis de virkelig skriver "ingen kalori, fett, karbohydrater, gluten eller sukker av noe slag" så bør du vurdere å rapportere de til Forbrukerrådet, for noe slikt finnes ikke på deres nettsider.

Det finnes erstatninger for snop, kaker, brød o.l. som man kan kjøpe på ulike nettsteder og helsekost, noe av det er greit å bruke i moderate mengder, men mye av det kan inneholde søtningsstoffer og annet som vil påvirke blodsukkeret ditt i større eller mindre grad. Dersom noe er oppgitt med såkalt "net carbs", sjekk nøye hva de faktisk inneholder. Det er mye juks med innholdsfortegnelse og det er gang på gang avslørt produkter der det er oppgitt helt feil næringsinnhold. en annen ting er at for mye slike erstatninger kan ødelegge en vektnedgang. Dersom du er ny på dette anbefaler jeg deg i første omgang å fokusere på ren mat og ikke alskens erstatninger og ikke minst les deg opp på hva kostholds filosofien din innebærer.Her finner du en del nyttig info: www.google.com/url?q=http://lillemaane.com/lchf/lavkarbo3minutter.pdf&amp;sa=U&amp;ei=lKPAVPPvBobSygOk94DoCQ&amp;ved=0CAUQFjAA&amp;client=internal-uds-cse&amp;usg=AFQjCNGolkVyklvsE0urY4ulCJCr7WPUjA


#3

nellie sa for siden:

Walden farms produktene inneholder ikke sukker, karbohydrater eller fett. De inneholder mye dritt, men ikke noe som påvirker blodsukkeret.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.