Tilberedningstid:30min
Har du noen gang prøvd varm avokado? Det fungerer overraskende bra! Sammen med egg og sprøstekt spekeskinke blir det en næringsrik start på dagen. En liten vri på de klassiske frokosteggene.
[INDENT]Det første jeg ble glad i og som gjengjeldte mine følelser, var mat.
Rhoda Morgenstern[/INDENT]
Slik gjør du
Start med å dele avokadoene i to og fjern steinen. Lag noen ruter og grav ut litt av kjøttet så egget får plass.
2. Legg avokadoene i en ildfast form. Pass på at de ligger stødig. Legg gjerne litt sammenrullet folie under. Knekk ett egg i hver avokadohalvdel. Strø på litt salt og pepper. Stek avokadoeggene på 180 grader i 20 minutter eller til eggehvitene er helt faste. Stek litt lenger om du ønsker fast eggeplomme.
3. Mens avokadoeggene er i ovnen steker du spekeskinke i en varm tørr panne til de blir spøstekt. Det går såklart an å bruke bacon istedenfor.
Server avokadoeggene med finhakket vårløk og biter av sprøstekt spekeskinke!
Dette ble godt, men jeg tror jeg må steke litt lenger neste gang. Kommer helt sikkert å lage det flere ganger. Jeg spiste en hel avocado og to egg så ble en solid lunsj:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.