< Tilbake til oversikten

Sitter fast!

#1

LorelaiLeigh sa for siden:

Hei!

Jeg har kommet dit henn nå at jeg har "bare" 20-25 kg igjen før jeg sier meg ferdig med vektnedgang, men det siste året har det gått veeeeldig tregt! Står fast på alt mellom 91 og 93, jeg hopper liksom mellom disse to og det driver meg til vanvidd :eek: hvorfor skal det siste være så forbasket vanskelig? Jeg var nede på 89 og trodde at nå endelig,men neida, gikk opp igjen å ble der.
Jeg har fulgt Atkins de siste året og det har da altså ikke skjedd noe så nå har jeg hoppet over på Ketolyse for å se om det hjelper med et skifte. Så langt ingen suksess,men så har det og vært jul og jeg har ikke giddet å måle og veie. Greia nå er at jeg sitter veldig fast i Atkins. Det at man kan spise bare så og så mange gram ost om dag, og bare så som så med fløte og div. Så vidt jeg forstår av boken om ketolyse så har de ingen sånne regler? Eller har jeg oversett det? Jeg vet at grensa for damer er 15 karb om dag,og da mest grønt,men er det noen grense på feks.hvor mye ost jeg kan spise iløpet av en dag? Jeg tar meg i å tenke at nei,jeg kan ikke spise mer enn 2 ss rømme feks fordi det er regelen. Jeg kjenner jeg blir litt frustrert over meg selv for jeg klarer liksom ikke å komme ut av den tankegangen med alle disse grensene,og ja jeg har nok blitt litt vel lenge på fase 1 og 2,men sånn ble det.
Beklager langt innlegg,men bare måtte få det ut. Noen kloke hoder som kan hjelpe? :)


#2

wander sa for siden:

Kan det være osten i seg selv som gjør at det stopper opp? Eller om du spiser nøtter eller andre ting som ofte blir sett på som hemmende for vektnedgang?

Eller så har du kommet på et platå og kommer til å være der en stund til kroppen venner seg til vekta og du går ned igjen etterhvert. Drikker du nok vann?


#3

safran sa for siden:

Du har vært på Atkins i ett år? Torkil skriver i boken sin at det ikke finnes så mye dokumentasjon på effekten av slanking med kostindusert ketose utover 6 måneder. Videre at det da er tryggest å ta en pause der vekten stabiliseres, for så å starte på nytt igjen.
Ellers kan jeg nevne at jeg stoppet opp sist gang da jeg spiste meieriprodukter. Jeg kuttet det, og gikk videre ned.


#4

LorelaiLeigh sa for siden:

Hmmm,men jeg spiste jo ost og meieriprodukter i bøtter og spann når jeg gikk ned som verst. Kan man plutselig bli "intolerant"? Spiser ikke nøtter eller noe sånt. Drikker 2-3 l vann om dagen så der har jeg blitt flinkere. Ja,har vært på atkins så lenge,var vel egentlig bare desperat etter å kvitte meg med de siste kg, pluss at det ble vel en vane :/ hva skal man gjøre på en pause da evnt? Hvor legger man seg karbovis? Vil ikke gå opp igjen liksom... Kuttet du ut alt av meieriprodukter forresten?


#5

index sa for siden:

Jeg ville ha prøvd å kutte meieriprodukter. Mange opplever å ikke gå ned når man inntar disse. Selv om du har gått ned med meieriprodukter tidligere, er kroppen din mindre nå og du kan reagere på ting du ikke har reagert på før. Prøv da vel;-)


#6

LorelaiLeigh sa for siden:

Jeg er villig til å prøve hva som helst...men hva skal jeg bruke for å fete opp ting da? Jeg bruker jo en skvett fløte i omelett,creme fraiche/rømme som dressing osv...


#7

Spinnerette sa for siden:

Jeg kunne også stappe i meg fløte og ost og rase ned i vekt i begynnelsen - merket senere at meieriprodukter faktisk fikk meg til å stagnere. Avocado, nøtter, oljer og smør er gode fettkilder. :) Eller om du er av typen som liker fettranden på koteletten, kan du kanskje spise fetere kjøttstykker?


#8

BenteR sa for siden:

Jeg lever ketogent og helt uten noen som helst meieriprodukter, egg eller nøtter/mandler (+ flere ting) pga allergier og det er ingen problem å få i seg nok fett.
Jeg "feter" ikke opp maten men velger naturlig fet mat (kjøtt, fisk. avocado, oljer, kokosmelk og frø).
Er absolutt ikke noe krav at man trenger fett fra meierivarer



#10

LorelaiLeigh sa for siden:

Tusen takk for gode råd! Skal prøve og se hva som skjer :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.