< Tilbake til oversikten

Compeed

Pontius sa for siden:

Vet ikke om jeg poster i rett gruppe nå, men men

Jeg har startet et nytt og bedre liv. Går på Atkins introduksjon og er godt inne i ketose.

Samtidig har jeg begynnt å gå endel turer. Det har medført vonde gnagsår og blemmer.

Det har jeg løst med Compeed plaster som er et bra produkt synes jeg.

Men så leste jeg i bruksanvisningen at Compeed ikke måtte brukes av folk med diabetes uten å ha konferert med legen sin først.

Nå har ikke jeg diabetes, langt derifra. Men jeg lurer på om dere vet hvorfor de med diabetes ikke kan bruke dem?

Og vil de ha noen innvirkning på ketosen?

Inneholder de sukker?

Eller senker de blodsukkernivået lavt?
(Det er vel fali det i så tifelle?

Håper noen kan bidra med noe glupt her.

Muskat sa for siden:

Jeg vet ikke helt, men det har neppe noe med sukker å gjøre. Mennesker med diabetes har ofte andre plager som fører til betennelsestilstander og dårlig blodomløp. Så hvis du ikke har diabetes, bruk trygt plaster!

Muskat

Marianne sa for siden:

Det er sikkert pga. dårlig blodomløp som Muskat sier :ja:.
Det kan du nok trygt fortsette med.

HP sa for siden:

Personer med litt langtkommen diabetes, spesiellt dem med Type 1, sliter med dårlig sirkulasjon og sår som ikke vil gro - spesiellt på bena. Det er derfor at mange eldre med diabetes type 1 har amputert en fot eller 2...

Oppsøk lege om sårene ikke vil gro ;)
Og bruk gjerne Compeed. For det er det samme - bare med annet navn - de ville brukt på et sykehjem :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.