< Tilbake til oversikten

Atkins-absolute beginner

#1

trollissima sa for siden:

Hei!
Jeg er ny her og lavkarbo er en relativ ny verden for meg. Har startet med Atkins introduksjon for ca 10 dager. Har ikke gått så mye i vekt ca 2 kilo. Og det går opp og ned, noen dager veier jeg mer og noen mindre. Jeg holder på den strenge dieten med 6,5 dl grønnsaker per dag. Fant også på denne siden hva utgjør det i gramm.
Da står f. eks at 5dl grønnsaker tilsvarer 230 g. Men det er mye mer enn 5 dl.
Jeg er litt forvirret.
Lurer på hvorfor kiloene går så sakte. En venninna av meg fortalte at hun slanket seg 7 kilo i løpet av første 2 uker uten noe nevneverdig trening. Jeg er ikke så ivrig med trening heller, men trener hver uke 1 gang hvertfall.
Jeg spiser i tillegg til det som jeg kan spise kun litt maiones og en teskje creme fraiche i ny og ne. Har kuttet ut å spise så mye matvarer og jeg tenker å holde meg til dieten etter mitt beste evne. Men allikevel er det kanskje noen små feil som utgjør stor forskjell. Prøver å finne det ut kanskje her i forumet.

Er det essensielt viktig hvilken grønnsaker spiser man i disse 6,5 dl? Må jeg spise kun bladsalat??
I følge urin er jeg i ketose, det går i riktig retning mon tro?

Hilsen
litt forvirret trollissima


#2

TrillTrall sa for siden:

2 kg på 10 dager er IKKE lite! Det er nesten mer enn det man anbefaler å gå ned for at både kroppen og hodet skal henge med.



#4

trollissima sa for siden:

Takk for svar.
Hvis det er greit å gå kun et par kilo ned i løpet av de ukene, da kan jeg puste ut....så jeg gjør muligens ikke noe feil.
Ble vel distrahert av venninna mi og -7 kg.

Men helt ok for meg, hovedsakleig det går nedover på vekta mi.:)


#5

Carisma sa for siden:

Greit? Det er vel ingen regel for hva man skal ned? Man blir ikke kastet ut av dietten om man går opp heller. ;) det er kroppen som bestemmer.


#6

trollissima sa for siden:

Jada, men kroppen styres av det hva vi gjør (kosthold, trening osv)


#7

index sa for siden:

Trening har veldig lite å si for vekttapet. Kosthold står for 99%. Minst. 2 kg på 10 dager er flott, slapp av!


#8

trollissima sa for siden:

Det nærmer seg 3 kilo nå. Og trening har mye å si for meg, for jeg tilhører gruppe som ligger mellom høy og middels metabolsk motstand, dessverre. Jeg merket at kun når jeg trener regelmessig (minst 3 ganger i uka) går jeg ned i vekta.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.