< Tilbake til oversikten

Vita hjertego'

#1

Komla sa for siden:

Er helt ny på denne lavkarbo fronten. Har holdt på i ca 4 uker nå og ser at cm forsvinner her og der, men vektnedgangen er det dårligere med 2 kg på 4 uker er vel ikke så mye å rope hurra for.... MEN det jeg egentlg lurte på er:

Er det allright å bruke vita hjertego' olje til matlaging
og vita hjertego smør til for eksempel baking etc? Det skal jo bestå av sunne kolesterolsenkende oljer?:confused:



#3

TrillTrall sa for siden:

Jeg bruker meierismør, bremykt, rapsolje eller olivenolje. :) Kokosolje er også helt topp, men den er ikke flytende i romtemperatur da.

Vita-produktene holder jeg meg langt unna, det er så mye rart i dem. Jeg vil ha naturlige saker.


#4

Komla sa for siden:

Tusen takk!!
Gikk rett i fella, sjekket karbohydratene og så tenkte jeg at dette var greit :S


#5

TrillTrall sa for siden:

Du må se på hva det inneholder også. :) Jo renere - jo bedre! Akkurat oljen til Vita er vel ikke den verste, den består jo av solsikke-, raps- og olivenolje + et par vitaminer, men margarinet... Den ingredienslista burde skremme vettet av alle!

Solsikkeolje (28%), rapsolje (28%), vann, sheafett, skummet melk, kokosolje, salt, emulgator (mono- og diglyserider av fettsyrer, soyalecitin), konserveringsmiddel (kaliumsorbat), surhetsregulerende middel (melkesyre), vitamin A og D, fargestoff (betakaroten), aroma.

Her er ingrediensene i meierismør:

Fløte, salt, melkesyrekultur, vitamin D (kolekalciferol)

Velg selv. :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.