< Tilbake til oversikten

Hvor mye fett trenger du?

#1

kamp sa for siden:

Hvor mye fett trenger du per måltid for å holde deg mett eks fra lunsj til middag og middag til kvelds?

Hvor lenger holder et kyllinglår, en halv tallerken brokkoli og blomkål samt en avokado, mellomstor?


#2

BenteR sa for siden:

Jeg er stort sett alltid sulten og småspiser gjennom hele den tiden jeg er våken.
Av fett spiser jeg fra 300 gram og oppover pr.dag.

Måltidet du skisserer er ikke et måltid jeg spiser siden jeg ikke tåler avocado, men jeg ville spist 2 kyllinglår, ca 100-150 gr. grønnsaker og raust med saus/dressing/baconfett. Det holder ca to timer for meg, men min forbrenning er altså totalt sprø...


#3

Cyan sa for siden:

Tar du bort avokadoen og legger til litt rømmedressing er det der en typisk fredagslunsj for meg, og den holder til middag, altså typisk 6-7 timer for meg. Men da er jeg ofte i overkant sulten til middagen altså, så jeg burde nok spise et lite mellommåltid et sted mellom der. Men, en sånn lunsj holder vel 4-5 timer før jeg blir sulten.


#4

sylwester sa for siden:

Jeg spiser alltid salat til Lunch. Det er masse grønn salat, noe sopp, noe paprika eller tomat, ca. 100g med kjøtt/fisk og 4ss olivenolje.

Du kan se eksempler på hvordan den ser ut på spåisebildebloggen lenket nedenfor. Idag tok jeg 2 pakker med majones til så da reduserte jeg olivenoljen en smule :-)
Jeg spiser lunch somregel 11-12.

Jeg er ikke sulten før klokka er 18-19. Da spiser jeg somregel gryte før jeg reiser hjem.

Jeg blir fortere sulten hvis jeg ikke drikker nok vann så husk å drikke vann ;)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.