< Tilbake til oversikten

Lavkalori og lavkarbo samtidig

#1

Tropicana sa for siden:

Jeg vet det er vanlig at mange mister matlysten på lavkarbo, noe jeg selv også gjør. Jeg spiser veldig lite kalorier per dag, samtidig få karbo og er i ketose.

Går jeg ned raskere da? Går jeg ikke ned i vekt på grunn av det lave kalori inntaket OG fordi jeg forbrenner fett?


#2

BenteR sa for siden:

Problemet er at når kroppen får mindre næring enn den trenger for å opprettholde alle livsfunksjonene, så gjør den sitt ytterste for å ikke forbrenne mer enn absolutt nødvendig og dette fører igjen til at man får en mindre vektnedgang enn ønskelig.


#3

sylwester sa for siden:

Du risikerer kaninsyken om du skulle kutte ned på både fett og karbohydrater. Kjente proteindietter som gjør dette gjør det helt klart at du ikke kan holde på med det månedvis uten konsekvenser. Når det er sagt kan du gjøre omtrent hva du vil i ei uke uten konsekvenser så lenge du lar kroppen få vann.

Det er viktig å spise fett og grønnsaker. Jeg får i meg 1000kcal med fett hver dag og ca. 400g med grønnsaker. Begrens proteiner om du ikke ser resultater på 3 uker.

Ikke tell kalorier. De gangene jeg har gjort det så har jeg endt opp med å spise mer. Hvis du vil så kan du heller prøve å loggføre og regne ut hvor mye du har fått i deg etterpå. Jeg ligger ca. på 1450kcal/dag helt av seg selv.

Vær kreativ. Ikke gå på veggen ved å være misforsnøyd fordi du ikke varierer. Merker du at du ikke syns det er det beste i hele verden så er det på tide å finne på noen nye oppskrifter eller søke her på forumet etter ideer.

Easy as low carb pie :D


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.