Leste noe interessant i VG i går. I spørrespalten for vektklubben:
Dette er noe vi her inne har diskutert tidligere, - og det var litt fint å se at "spesialistene" er litt enig med oss !!
(Dr.med. Grethe Støa Birkevedt har tatt doktorgraden i fedme
og hormoner som påvirker spisesenteret i hjernen. Hun arbeider for tiden med fedmeopererte pasienter ved Lennox Hill Hospital i New York, og svarer leserne på spørsmål om behandling av fedme og overvekt fra sitt kontor i New York)
Neeeei, nytt er det ikke, men det er en fin påminning til alle de som ikke tar av slik de vil og som lurer på ting de kan prøve for å få vekttapet igang igjen ! :)
Enig, Nille - det er en betimelig påminnelse. Dessuten er det interessant at det kommer forskningsmessig belegg for hypoteser som har versert i noen år. Tilogmed fra det ernæringsmessige etablissementet :D
(Sa hun og tok seg en stor slurk kaffe med Splenda)
hva med farris bris da?? den er jo tilsatt aroma av noe slag.. det er jo kunstig det også.. jeg tror gjerne den gir samme effekt for å være helt ærlig, hva mener dere?
Jeg visste om dette nå, men burde nok visst det for mange år siden ja! Var Pepsi Maxoholiker og hadde jeg ikke slikt i hus, så gikk jeg omtrent på veggene! Måtte bare ha det! Avhengig, jeg?
For meg var det en utrolig befrielse å få det "stoffet" ut av kroppen. Jeg klarte ikke drikke vann, men bestemte meg en dag for å kutte ut Ligth brus/ saft og brukte 4 dager på å TVINGE i meg vann! Ikke noe særlig gøy eller godt men jeg er glad jeg gjorde det. Nå foretrekker jeg vann! Det hadde jeg aldri trodd var mulig! (om meg altså ;) )
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.