< Tilbake til oversikten

Min kostholds ,trenings dagbok

Hyperion85 sa for siden:

Dag 1 mandag 13.06.2005

07:00 - inntak av protein shake
07:15 - Morgon jogging i 40 minutter
09:00 - måltid 1: Omelett av 4 egehviter
12:00 - måltid 2: Kylling fillet og keto Pasta
15:00 - litt over 1 times vekt trening av bein.
16:30 - inntak av meal replacement shake

HP sa for siden:

Hei, velkommen med journal!

2 spm: Spiser du fett? Og hvilke karbohydrater spiser du utover pasta? :)

mofe sa for siden:

Velkommen med dagbok! :)

Hvorfor bruker du ikke hele egget i omletten?

Hyperion85 sa for siden:

Jeg spiser fett.Jeg inntar fett gjennom omega 3 fettsyrer , forksjellige melkeprodukter og kjøtt osv..

Jeg får karbohydrater gjennom ris , pasta , mais , grønnsaker , Ketchup /sauser , havegryn og liknende

Hyperion85 sa for siden:

Det gule i egget inneholder mye fett og kolesterol , det hvite i egget er fett fritt.

HP sa for siden:

Okei, men kunne du da oppdatert menyen? :snill: For den ser ut som en ren-mager-protein-kur og det har ikke kroppen din godt av ;)

Hyperion85 sa for siden:

Prøvde å lage dagbok og oppdatere den jevnlig, men den ble jo lagt ut med en gang,..
Hvilke produkter inntar du fettet fra

HP sa for siden:

Jeg inntar fett fra eggeplommer, smør, avokadoolje, nøtter, kakao, kylling, kjøttdeig, melkeprodukter, olivenolje ++

Akkurat som at du ikke blir fet av å spise fett, så får du ikke kolesterol av å spise kolesterol. Det er 2 myter som er avlivet - og skaper grunnlaget for lavkarbokosthold og andre ikke-hysterikse dietter.

En diett med mye proteiner, med lite fett og lite karbohydrat fører til at du etter noen dager blir veldig kvalm, og uten stand til å fortsette. Jeg klarte 4 dager første gang jeg prøvde meg på en ketogen diett... (etter å ha lest Pauluns Fettforbrenningsbok) :rolleyes:

Forenklet: Fedme og Høyt Kolesterol er resultat av stor insulinbelastning på kroppen. Økt insulin får du av å innta raskere karbohydrater - mengden virker selvsagt også inn. :)

Generalisering: Kroppen din klarer å nyttegjøre seg 30g protein i ett måltid. Dette tilsvarer 1 kyllingfilet - resten blir til sukker ;)

Aline sa for siden:

velkommen med dagbok :D

Hyperion85 sa for siden:

Takk skal du ha:)

HP sa for siden:

Hva er målet ditt hyperion? Vektnedgang? Økt muskelmasse? Begge deler? Hva er utgangspunktet ditt? :)

Nille sa for siden:

Misforsto visst jeg. Trodde du fulgte ketolysekuren (til Torkil), men dette er jo noe annet... eller ??

Du er klar over at det ikke er farlig fett og kolesterol i eggeplommen ? At det er en gammel myte som viser seg å ikke holde stikk ... Nyere forskning er fine saker ser du ;) Her er noen referanser til denne forskningen ang. egg og kolesterol, særlig nr. 2 og 6 er viktige.

(1) Franceschi S, Favero A, La Vecchia C, Negri E, Conti E, Montella M et al. Food groups and risk of colorectal cancer in Italy. International Journal of Cancer 1997; 72:56-71.

(2) Kern F. Normal plasma cholesterol in an 88-year-old man who eats 25 eggs a day. The New England Journal of Medicine 1991; 324(13):896-899.

(3) Mahley RW, Innerarity TL, Bersot TP, Lipson A, Margolis S. Alterations in human high-density lipoproteins, with or without increased plasma-cholesterol, induced by diets high in cholesterol. Lancet 1978;2(8094):807-809.

(4) McGill HC. The relationship of dietary cholesterol to serum cholesterol concentration and to atherosclerosis in man. The American Journal of Clinical Nutrition 1979; 32(December):2664-2702.

(5) Osler M, Heitmann BL, Schroll M. Ten year trends in the dietary habits of Danish men and women. Cohort and cross-sectional data. Eur J Clin Nutr 1997; 51(8):535-541.

(6) Vorster HH, Benadé AS, Barnard HC, Locke MM, Silvis N, Venter CS et al. Egg intake does not change plasma lipoprotein and coagulation profiles. American Journal of Clinical Nutrition 1992; 55:400-410.

Det finnes flere tråder om akkurat dette her i forumet

Hyperion85 sa for siden:

Akkuratt nå er det å redusere fett prosenten min .

Hyperion85 sa for siden:

Jeg følger ikke dietten hans, jeg følger bare en lav karbo diett egentlig..

HP sa for siden:

Kan du klikke deg inn på kontrollpanel --> Endre profil, også skrive en annen kostholdsfilosofi da? Hva som helst. Så slipper du at folk antar at du er på ketolysekuren ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.