< Tilbake til oversikten

Oppskrift på lavkarbo hamburgerbrød?

#1

Alvepia sa for siden:

Jeg prøver og finne en god oppskrift uten fiberhusk!

Noen som kan dele med seg? jeg har prøvd med , men vil helst ha uten. :)


#2

nellie sa for siden:

Jeg lager oopsier og har malte solsikkefrø i røra og hele på toppen. :)


#3

Alvepia sa for siden:

Takk! :D skal prøve!

Jeg prøvde meg på en ny måte nå, og det funket!

50g mandel mel.
4 egg
ost :P (elsk)
salt , litt pepper.
og 2 ts bakepulver.

ble 6 kjempe store, så kan nok få rundt 8 .

Smakte kjempe godt!


#4

GjenStarter sa for siden:

Hei! Jeg har prøvd å lage hamburgerbrød flere ganger før. Jeg hadde alltid problemer med at det ble så tørt at det satte seg fast i halsen! Oppskriften jeg brukte hadde fiberhusk da, så kan jo være noe der.

Hamburger har vært den maten som det har vært vanskeligs å gi avkall på, så jeg gleder jeg meg veldig til å prøve oppskriften din, Alvepia. :) Hvordan/hvor lenge steker du dem?


#5

Alvepia sa for siden:

Ca 15 imn, sjekka hele tiden :) Dem ble kjempegode! :D


#6

Alkazelters sa for siden:

Om du tåler litt karbohydrater kan jeg anbefale å bake syltynne små luftige brød på vanlig pizzadeig. Jeg pleier å bake 4 brød av en deig med ca 100 gram hvetemel og ca en 1/2 dl. vann. Da blir det 15-20 gram karbohydrat per brød. Om man bare spiser ett eller to brød, kan det gå helt fint for veldig mange. Etterhev brødene etter at du har bakt dem ut, og stek de rask på skyhøy varme.


#7

Alvepia sa for siden:

Takk, men jeg spiser bare max 20 karbohydrater om dagen. Så da kan jeg ikke spiste et brød med 15-20 =) da har jeg brukt opp hele dagen min :P hehe!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.