< Tilbake til oversikten

Vitaminmangel?

#1

Tropicana sa for siden:

Etter at jeg begynte på lavkarbo har jeg oppdaget av jeg mister ekstremt mye hår. Noe jeg forsåvidt alltid har gjort, men nå er det mye verre enn tidligere. Jeg tenker det kanskje har noe med vitamin mangel å gjøre. Tar dere noen vitaminer når dere er på lavkarbo? Har dere noen anbefallinger av multivitaminer?


#2

kamp sa for siden:

Jeg bruker dette
Calcium 1000mg
Vit d 10 ug
Magnesium 900 mg
Thiamin 25 mg
Benfothiamin 100mg
Riboflavin 125mg
Niacin 25 mg
Niacinamide 100mg
B5 100 mg
Pyridoxine 327 mg
P5p 60mg
Mthf 400mcg
Mb12 100 mcg
Biotin 20300mg
Choline 50 mg
Inositol 50 mg
PABA 30 mg
Zinc 35 mg
Taurine 1000 mg
Omega 3 1000 mg
Glutamine 1000mg
Vit c 90mg
Vit e 15mg
Vit a 800mcg

Biotin går på hår.


#3

Vibeke-67 sa for siden:

Ikke alle tar like mye tilskudd som kamp ;)
Men det er vanlig å ta ulike tilskudd, omega 3, magnesium og d-vitamin f eks.


#4

kamp sa for siden:

Egebtlig så er det bare b vitaminer og en multi ;)


#5

Photobscura sa for siden:

Vekttap/forbrenning av fett, uavhengig av fremgangsmåte, kan fremskynde såkalt "telogen fase", det vil si hvilefase for hårrøttene, og det kan føre til hårtap. Den gode nyheten er at det er midlertidig, men å sjekke opp verdiene sine før en større kosholdsomlegging, og underveis er uansett ikke en dum ting.
Det som har hjulpet meg, og flere jeg vet om, er en shampoo som heter Nisim. Den begrensa hårtapet ganske betydelig.


#6

Kanutten sa for siden:

Var det jeg også tenkte da jeg så lista di! :lol:


#7

Kanutten sa for siden:

Motsatt hos meg. Hodebunnen omtrent brant og jeg fikk kraftig rødhet i ansiktet. Kastet hele greia til ca 1000 kr etter to-tre uker for da var hodebunnen såpass sår og håravfallet stort at jeg turte ikke lengre. Frisøren sa i ettertid at mange reagerer på den måten... Men for dem det funker funker det utmerket!


#8

kamp sa for siden:

Har to aminosyrer også da.. En for å bryte ned fett skikkelig og en annen for å fikse tarmen.


#9

sylwester sa for siden:

Jeg bruker Berocca (En brusetablett med alle vanløslige vitaminene) + Tran (eller Makrell) + Magnesium (siden jeg får krampe hvis jeg ikke gjør det).

Jeg spiser 400g+ grønnsaker om dagen og er ikke redd for sterke farger eller kål (som vistnok er bedre enn Spirulina). Dvs. noen av de vannløslige vitaminene er det nok ikke så behov for, men de klarer jo kroppen uansett å kvitte seg med.


#10

Chamomilla sa for siden:

Og jeg ville i tillegg til dette tatt multi (biobalans er svinedyr, men inneholder mye bra, kjøpes på helsekost) og gode doser med B-kompleks og C.... Kan bli mye og dyrt ja, men jeg klarer meg ihvertfall ikke så bra med "bare mat". Ikke god nok på å spise innmat, koke kraft, etc... noe som kan gi mye god næring..


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.