< Tilbake til oversikten

Questbar-eksperthjelp trengs!

#1

Karma85 sa for siden:

Kjøpte en sabla dyr Questbar på helsekosten i går. "Nyhet" "Lavkarbo" osv.. 43kr..

Prisen i seg selv var ille, men det som jeg etterhvert synes var tidobbelt så ille var jo at det var 21g karb pr bar??:eek: Eller??

Her er nringsinnholdet:
Fett: 8 g
Karbo (herav sukkerarter) : 21 g (1g)

  • herav sukkeralkohol- erythirol 1g
    Fiber 17 g
    Protein: 21g

Ingredienser: Proteinblanding (myse- og melkeproteinisolat), isomaltoiligosakkarider (tapioka), mandler, vann, kakaomasse, kakaosmør, søtstoff (erythritol,stevioglykosid, sukralose), naturlig aroma, havsalt.

Fiber trekkes fra? Sukkeralkohol trekkes fra? Hvorfor står det 1 g i parantes bak 21 g? Er ikke alt som ender med -ose fyfy?

Uansett, første gang jeg kjøpte noe slikt, og kommer ikke til å bli så mange flere ganger. Men den var ganske god da, kjøpte den med Chokolate Chip Cockie Dough, og har spist en liten bit nå og da i løpet av 24 timer.

Tilleggsinfo: ikke ketogent kosthold, men vil helst ligge under 25 g kh


#2

nellie sa for siden:

Fiber skal trekkes ifra. Der skal man ikke på norske matvarer, men bl.a på amerikanske, som Questbarer.


#3

nellie sa for siden:

Karbohydrat (sukkerarter): 21 g (1 g)

= 1 g sukkerarter. 21 gram karbohydrat (som da er 20 gram kostfiber.)


#4

Karma85 sa for siden:

Phui! Takk for svar! Kom til å tenke på det akkurat i det jeg skrev innlegget, at fiber skulle trekkes fra- men veldig kjekt å få det bekreftet!


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.