Det er vel dumt å spise mest om kvelden?? Jeg er p.t så innmari sulten tilkvelds...og har litt dårlig fantasi og matlyst...dvs på det jeg bør spise da.
Hva gjør jeg??
Synes jeg spise mye og variert på dagen...les i journalen min om du gidder.:o
Det er sagt at du ikke skal spise 3 timer før du legger deg. Vist du skal ha noe mat om kvelden før du legger deg bør det være mat med lite karbohydrater og høyt protein innhold.
Kroppen forbrenner mye mindre når du sover ca 1 kcal pr kg kroppsvekt pr time, det vil si vist du veier 80 kg forbrenner du 80 kcal.
Innta noe protein ,fordi det er mens du sover kroppen bygger muskler,og kroppen trenger protein for å bygge muskler. Karbohydratene kroppen ikke forbrenner legger seg som fett...
Godt tips, Protein shake, kyllign fillet , Salat eller noe liknende
Hadde samme problemet selv en stund. Jeg spiser litt bacon svor når jeg er sulten om kvelden. Vet ikke helt om det er selve baconsvoren som gjør at jeg blir mett eller alt vannet jeg drikker til.(blir så tørst av å spise det at det fort går ned en liter vann):D
Nå er ikke jeg så inn i den kuren du går på men i ketolyse kan man iallefall spise baconsvor da det ikke inneholder noe karbo.:cool:
Det lønner seg absolutt å spise noe på kvelden, for det er sånn jeg unngår de verste rundene i skapet etter noe å snope på... Hva med en deilig kopp koffeinfri te og et par skiver kjøttpålegg med litt krydderost?
Signerer på Albertines innlegg. :)
Kwasniewski sier også at det ikke spiller noen rolle når på døgnet du spiser. Han mener faktisk man like godt kan spise et stort måltid rett før man går til sengs. Men nå er du jo på Lindberg da, så jeg vet ikke helt hvordan det blir.
Jeg tror nok uansett at du kan spise proteiner på kvelden, for da slipper jo kroppen å forbrenne karbohydratene. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.