< Tilbake til oversikten

Forhøyet blodtrykk og refluxproblemer

#1

scnuppa80 sa for siden:

Jeg har alltid hatt perfekt blodtrykk, 125/80 og la om kostholdet i mai til lavkarbo/ketogent. Målte blodtrykk hos lege Idag og det hadde økt til 140/90 . Jeg har gått ned 6 kg men lurer fælt på hvorfor blodtrykket har steget. . Har ikke gjort andre livsendringer enn å legge om kosthold og sluttet å røyke for 3 mnd siden og det burde ikke påvirke? Har i tillegg blitt veldig plaget med halsbrann og smerter pga syre. Har alltid slitt med dette men også refluxen har blitt værre på lavkarbo :-( noen som har noen råd om hva jeg ikke bør spise både iht blodtrykk og syre? Jeg vet at halsbrann blir værre med fett. .


#2

Carisma sa for siden:

Min halsbrann blir bedre med fett, og værre med karbohydrater. Og søtningsstoffer. Bruker du mye av det, evt drikker lettbrus?


#3

kamp sa for siden:

I mnd utgave av helsemagasinet står det en god artikkel om magesyre, karbohydrater og fett som gir refluks.


#4

langaard sa for siden:

Jepp,det var slik jeg fant ut at jeg har for lite magesyre, nå tar jeg syretilskudd og er kvitt halsbrannen :)


#5

smgj sa for siden:

Kanutten fant vel ut det samme...? Det spekuleres i at syreunderskudd er langt mer vanlig enn et ekte overskudd.


#6

kamp sa for siden:

Jeg har vert på ph måling uten utslag men det er ingen tvil om at jeg har det når jeg merker mat komme opp igjen! Skal starte med biogest of pepsin/betaine hcl


#7

nellie sa for siden:

Jeg sliter også med underskudd innimellom. Blir verst hvis det går lenge mellom måltidene.


#8

Photobscura sa for siden:

Jeg har reellt overskudd av syre. Det er flere triggere, men de verste er tomat og cava o.l. I tilfeller tar jeg ekstra medisin. Jeg har fått det etter lavkarbo, men ikke på grunn av det, plagene kom etter en operasjon i spiserøret. Ellers har jeg hørt om noen som har fått det verre i en overgang, før det ble bedre etter en stund, men det er jo ikke sikkert dette gjelder alle.


#9

Kanutten sa for siden:

Jepp! Stemmer det! Jeg trodde jeg hadde overskudd av syre. En enkel test for å sjekke om man har overskudd eller ei.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.