< Tilbake til oversikten

Ugly beans (grønne bønner)

#1

kennygirl sa for siden:

Disse er kjempegode! healthylivinghowto.com/1/post/2011/08/better-than-fries.html

Spre en pose frossne grønne bønner på et stekebrett, pensle med olje og strø salt og evt annet krydder over.
Sett brettet i kald ovn og sett den på 230 grader C.
Stek i 30 min, vend litt på bønnene og stek videre i 15-20 min.

Dersom du ikke bruker hele posen stek i kortere tid!


#2

Photobscura sa for siden:

Jaaa! Sammen med baconbiter er dette en slager her i heimen. Fikk det ofte servert som tilbehør i Praha. :)


#3

kennygirl sa for siden:

[quote][/quote]Jeg ble overrasket over hvor godt det var! Har ikke likt grønne bønner før jeg smakte disse :p


#4

Bønna200 sa for siden:

Dette hørtes spennede ut. Skal prøve det ut en av de nærmeste dagene. :)


#5

Photobscura sa for siden:

Til opplysning står det vel som regel aspargesbønner på fryseposene. Brekkbønner funker like fint de også. :)


#6

Dadda sa for siden:

Dette må jeg prøve :)


#7

TrillTrall sa for siden:

230 grader??? Ok, greit nok at de settes i kald ovn, men ovnen til Lille Gubben er varm etter 10-12 min og om de skal stå der inne på 230 grader i 40 min så er de garantert kremerte!


#8

Yonah sa for siden:

Spennende! Mye enklere enn å skjære opp sellerirot osv også. Må prøves!


#9

kennygirl sa for siden:

Jeg brukte ikke hele posen og de ble ferdig mye fortere enn det står i oppskriften. Tror at de kan bli myke og ikke sprø om du skrur ned varmen, ta de heller ut når du ser at de er blitt brune.


#10

Pearl sa for siden:

Dette høres godt ut, må prøves. :)


#11

Jammo sa for siden:

Dette skal jeg prøve :) Takk for at du delte oppskriften. Trenger inspirasjon ;)


#12

Furine sa for siden:

Grøne bønner er gode fresa saman med smør og løk (samt salt og pepar) til dømes. :)


#13

Carisma sa for siden:

Herregud så godt!!! Dette er jo bedre enn potetgull, definitivt mitt nye favorittsnacks :sikle:
Laget det en gang før, men da brukte jeg ferske bønner. Det funket dårlig... Men med frosne aspargesbønner ble det perfekt!


#14

Butterfly83 sa for siden:

Har prøvd disse et par ganger men hver gang har det blitt en brent smak på dem? Selv om de har stått inne kortere enn det står, og de ikke har vært svarte.. Får kanskje prøve igjen.


#15

Carisma sa for siden:

De skal bli nesten brent, og ha en brent smak. Men kanskje du har for lite olje på? jeg er generøs med olja, og har gjerne på noen smørklatter i tillegg.


#16

Butterfly83 sa for siden:

Kanskje det har vært riktig likevel da? :lol: Tenkte det var feil når det smakte brent :p Har hatt ganske mye olje på, men ikke smør.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.