Nå har jeg nettop fått en pakke fra Iherb. Ble jo litt skuffa over at det blir så lite man får hvis man skal holde seg under 200 kroner og ikke betale masse i frakt. Det kan umulig lønne seg. De få posene der varer jo ikke lenge.
Er det helt umulig å få tak i et sted i Norge (Asiabutikker eller helsekost) eller noen som sender?
Er noen artige fibre i nudlene som ikke brytes ned før i tykktarmen, på samme måte som f.eks. sukkeralkoholer. Så dette er singelmat. :p Synes ikke selv det var helt verdt det, men foretrekker om noe kelpnudler. Da er man forsåvidt igjen prisgitt iherb ... :o Men igjen er de veldig billige.
Glemte å svare, jeg. I likhet med shirataki-nudler smaker de fint lite, men de henter mye smak fra krydderet ellers i maten. Konsistensen er litt rar inntil nudlene har blitt varmet opp, men når de først er spiseklare, synes jeg kelpnudlene har mye bedre konsistens enn shirataki, samt at de jo er en fordel at man slipper oppblåst mage. ;) Et tips er forresten å klippe de litt opp. De jeg kjøpte var veldig lange, og litt vanskelige å fordele i maten. Noen legger dem i vann først, jeg syntes det holdt å skylle dem.
Jeg har laga helt enkle retter med disse - f.eks. stekte svinestrimler med ting som løk, vårløk, vannkastanjer og sopp, krydra med thai red curry og soyasaus. Veldig godt og enkelt!
Jeg har bare prøvd en type, husker ikke hvilken men den stinket av fisk. Jeg skylte og skylte og skylte, men det luktet fortsatt fisk. Gikk rett i søpla. Har ikke prøvd flere etterpå. Lukter alle typene fisk?
De lukter litt fisk ja, men jeg skylte de godt og lot de få ett raskt oppkok. All lukt ble borte :) Så stekte jeg de i ett par minutter sammen med resten av woken. Ble helt nydelig:D Har virkelig savnet pasta... Mange klager over mye luft i magen,men det har jeg ikke merket noe til ennå.Jeg har brukt "diet nudels" fra Gymgrosisten:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.