< Tilbake til oversikten

Karripasta lavkarbo nok?

Greeta sa for siden:

Laget karrigryte i dag, med "snille ingredienser". Har ikke helt peiling på regning, men blir rundt 40kh per 100 gram. Men nå bruker man ikke 100 gram karripasta/paprikapulver osv i oppskriften.
Denne karrigryta i kveld hadde sinnsykt god saus, men nå lurer jeg på om jeg har gått på en smell???

[LEFT]Ingredienser (til 4)[/LEFT]

• 4 kylling fileter
  • 2 små rødløk i skiver
  • 5-6 hakkede vårløk
  • 5-6 ts rød karripasta (avhengig av hvor sterkt du vil ha det)
  • 1/2 boks kokosmelk
  • 1,5 dl crème fraîche
  • 1 boks hele hermetiske tomater - bruk kun tomatene (hell ut mesteparten av saften)
  • 2 ss soyasaus
  • 1/2 sitron
  • 4 ts sukker
  • 1 ss paprikapulver
  • 4 ss peanøtter
  • 1 neve frisk koriander

nellie sa for siden:

Neste gang kan du bytte ut sukker med søtning uten så mye karbohydrater.:)

Skjønner ikke helt hva du mener med 40 gram kh pr 100 gram.. I currypasten, eller?

Greeta sa for siden:

Glemte å si at jeg bytta ut sukkeret med sukrin!!!! :) :)

Jeg fant kh i alle ingredienser som er målt per 100 g. Men vet jo ikke hvor mye det blir per porsjon.. Endte rundt 40 på alle, men det blir jo ikke riktig, for man bruker ikke 100 g av alt.. Så regner med denne retten kom på rundt 10 kh sammenlagt, kan det stemme??

TrillTrall sa for siden:

Har du regnet ut ved å bruke karbo-mengeden pr. 100 gram på alt? Ikke på det ingrediensene reelt veier? Det blir jo totalt feil, men det er ikke de helt store karbo-kildene i denne retten så den kan nok spises med god samvittighet. :)

nellie sa for siden:

[quote=Greeta;1492975]

7-8-9-10 kh Per porsjon kanskje.:)
Hvis dette er fire porsjoner.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.