< Tilbake til oversikten

Hjelp til utregning!

#1

Fatgirl8044 sa for siden:

Er ny på dette med utregning av karber... Har tidligere alltid regnet på kcal utdn at det hjalp på vekta:( kan noen hjelpe meg med utregning av disse måltidene slik at jeg lettere kan regne selv etterhvert??

3stk lavkarbo kn.brød
Bremykt ca 30g
10 skiver synnøve hvitost
2skiver kyllingpålegg m/pepper
Egg m/ ost og bacon av ca 2egg, 30 g ost og 2 baconstromlet stekt i smør
Litt paprika og agurk
1 dl kesam vanilje m/ 30g hakkede mandler
Eggerøre m/ ost og 2 skiver hamburgerrygg stekt i cocosa 1ss

Dette spiste jeg i går.. Er det mye for en på lavkarbo??? HJEEELP!!!!!!:eek::eek:


#2

nellie sa for siden:

Last ned lifesumappen.:)


#3

Newstart sa for siden:

Du spør om det er for mye for en på lavkarbo. Ser i boksa di at det står egenkomponert. Lavkarbo er jo forsåvidt et vidt spekter. Først må du fortelle oss hvor mange karbo du ligger på. :)
Er det lavkarbo knekkebrød du mener? Ferdigkjøpt eller lager du de selv?


#4

Fatgirl8044 sa for siden:

De man lager selv ja:) ønsker å ligge under 40 karber om dagen... Er første gang jeg prøver dette, så fint med litt hjelp. Hva anbefales, og gjerne mengde av mat. Vil så gjerne gå ned!!!!


#5

TrillTrall sa for siden:

Det er umulig å si hvor mye karbohydrater 10 skiver gulost inneholder. Du må kjøpe deg en digital kjøkkenvekt, veie og regne ut. Det finnes mange app'er til mobil og sider på nettet der du skriver inn hva du har spist og mengde og så regner programmet ut næringsinnholdet for deg. :)

[url]www.diett.no[/url] har blitt en betalings-tjeneste, men kan prøves gratis ser jeg. Den var i alle fall veldig bra tidligere og det er vel ingen grunn til å tro at den har blitt noe dårligere etter at de begynte å ta litt betaling. :)


#6

Lillemy71 sa for siden:

De fleste matvarer har oppgitt antall karbohydrater per 100 g, dvs at om du har 30 g av noe som inneholder 5 g kh per 100 g, så tar du bre 0,3*5=1,5. dvs 1,5 g kh i din porsjon. Slik må du gjøre med alt du spiser for å få oversikt, men som mange skriver finnes det apper og onlinetjenester som kan regne ut mye for deg.

og hvis du fremdeles synes dette er vanskelig med hva og hvor mye du skal spise anbefaler jeg deg og lese f.eks ketolyseboka.


#7

Carisma sa for siden:

Kesam vanilke inneholder sukker, det er ikke anbefalt på lavkarbo.


#8

Furine sa for siden:

Lag sjølv! Bruk den vanlege kesamen og bland i ekte vanilje, ein får kjøpt bourbonvanilje (oppmalt frø og stang) på helsekost, den er ikkje tilsett sukker.


#9

Bønna200 sa for siden:

Eller bare tilsett noen dråper vaniljestevia. :ja:



#11

Furine sa for siden:

Like mykje sukker i den som den vaniljekesamen som ikkje er mager ...

Vanilje er faktisk godt sjølv når det ikkje er tilsett søtning, in my humble opinion. :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.