< Tilbake til oversikten

Tips til enumettede fettkilder?

Makroman sa for siden:

Hei.

Jeg har funnet ut av jeg får i meg for lite enumettet fett.
Noen her som har tips til enumettedefettkilder med lavt kalorinnhold?

Mandler har skyhøyt kaloriinnhold og avocado liker jeg ikke.

index sa for siden:

Hva bryr du deg med å telle kalorier for? Nyt mandlene dine du det er tross alt begrenset hvor mye du spiser av dem. Kalorier skal nytes, ikke telles. :D

Ethereal sa for siden:

Prøv...google?

Altså, å få et helt rigid sammensatt kosthold med alt av makro og mikro-næringsstoffer, kombinert med et spesifikt kaloriinnhold?

For det første, du må nesten lese deg solid opp da. Selv. Bruke programmer som myfitnesspal etc manisk. Du kan også gå til ernæringsfysiolog og få det servert.

Og jeg lurer litt på hvem som merker drastiske forbedringer i helse av å ha rett balanse av omega 3 i forhold til 6. Hvis man får de store trekkene rett så trenger man ofte ikke bli så petimeter på detaljer.

Carisma sa for siden:

Det vil vel de aller fleste gjøre, siden omega 6 er betennelsesfremmende og omega 3 er betennelsesdempende.

nellie sa for siden:

Det er ikke mange. Noen som har betennelsestendenser, men man får ikke betennelser av det. Betennelsesfremmende, ikke betennelsesskapende.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.