< Tilbake til oversikten

Fribol

#1

Frk sa for siden:

Hei!
Jeg vet det er mange tråder om disse dropsene, men de er litt gamle, og jeg lurer sånn på om de gjelder enda... I de trådene står det at det ikke er karbohydrater i Fribol, men jeg kjøpte en boks i går, og der står det at det er 18 kullhydrater i boksen. Det samme står på nettsidene til Fribol (www.fribol.no/propolis/). Har de endret dem, eller er det noe jeg misser?

Kan jeg spise dem når jeg går på Ketolysekuren? :confused:


#2

Supera sa for siden:

Hm, da har de nok oppdatert. På min boks står det 0g. Men 18g er sikkert riktig da. Det inneholder polydextrose som er et fiber vi klarer å ta opp ca 25% av. Tipper at 18g kommer av andelen av fiber som blir tatt opp. 18 av 80 er 22,5%.


#3

Frk sa for siden:

Hmmm, så da kan jeg ikke ha dem på Ketolysekuren likevel... Tror du de har endret på oppskriften, eller bare regner de annerledes på det plutselig?

Skjønner ikke helt hvordan det i så fall har gått fint for så mange å spise disse på Ketolyse tidligere...

Da er det tilbake til IFAene :D Noe må en ha i disse influensatider!


#4

nellie sa for siden:

Kanskje kroppen ser på helheten, isteden for et par Friboler, når man er syk innimellom?


#5

Frk sa for siden:

Ja kanskje det. Det hørtes i alle fall veldig trivelig ut! :)


#6

Photobscura sa for siden:

Hvor mange fribol-drops går det på 100 gram? Og hvor mange spiser du daglig? Jeg tror fint du kan spise en og annen sukkerfri drops, uten at det har så mye å si. Selv spiser jeg en og annen sukkerfri Fishermans Friend, og har gjort det så lenge jeg kan huske uten at det har hatt noe å si. Tipper det går en pose i måneden.


#7

Frk sa for siden:

Jeg har ikke spist noen Fribol enda :p Men jeg har gomlet store mengder store IFA lenge nå. Jeg har vært syk i nesten hele september, og har slitt med veldig tørr munnhule i den forbindelse. Jeg har også hellt ned på solhatt og liptons grønn-te med sitron. Straffen har vært null bevegelse på vekten de siste tre ukene. Nå får tørre munner være tørre munner. Jeg har ikke tid og ork til å være syk lenger, og vil gjerne fortsette å gå ned i vekt (evt. begynne igjen :P )


#8

Frk sa for siden:

Jeg spurte Fribol, og fikk dette svaret om noen skulle være interesserte;

"EU har innført nye retningslinjer i forhold til næringsinnhold på en rekke råvarer. I vårt tilfelle er det polydextrose som har ny definisjon på næringsinnhold. Dropsene våre er nøyaktig de samme som før, men polydextrose skal altså nå defineres med 80% fiber mot 90% tidligere, og 18 gram karbohydrater mot 0 gram tidligere. Dette skal ses i lyset av at polydextrose er et kostfiber, med en kompleks oppbygging. Stoffet er tungt fordøyelig, og tilfører liten eller ingen blodsukkerstigning.

Dette er et svært forenklet svar, på et omfattende fagområde, men gir en viss forståelse av hva dette handler om."

Dette er jo ca det Supera skrev tidligere. :)


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.