Hei
Jeg har hatt min første dag på LCHF, og synes det har gått relativt bra.
Det som forundrer meg mest er at jeg har måttet spise mange måltider i dag... Jeg har spist meg mett til et hovedmåltid, men etter 1 - 2 timer er jeg sulten igjen...
Har dere noen tips om hvorfor dette skjer?
Spis når du er sulten, spis til du er passe mett (ikke sprekkmett) og pass på at du får i deg nok drikke. Man tror gjerne man er sulten, men så viser det seg at man er tørst. Om du synes det har gått vel kort tid siden siste måltid så prøv med et glass vann eller to og se om ikke det hjelper. :)
Lilibird, helt vanlig første to ukene var jeg sulten hele tiden, nå må jeg nesten tvinge I meg lunsjen for å få nok mat.... plutselig etter noen uker på ketolyse er jeg constant met og orker ikke store porsjoner
før kunne jeg spise en halv kylling og 2 dl ris alene! nå orker jeg så vidt en hel filet med salat.
spis når du er sulten og stop når du er passe mett.
gled deg til den følelsen, den er faktisk litt deilig! blir så mye mindre mat fokus når man er mett
Tusen takk for svar.
prøvde meg på lavkarbo i 2004.. ble så utrolig matlei etterhvert. men ser jo nå at det er sinnsykt mye mer å velge mellom både av oppskrifter og matvarer! Weee. Flott for meg som ikke takler egg til frokost ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.