Sukett1 sa for siden:
Ser at både Meny og Rimi selger brød med lite karbo. Og Fedon har ho også et. Er disse greie? Kan man spise litt av disse på lavkarbo?
Sukett1 sa for siden:
Ser at både Meny og Rimi selger brød med lite karbo. Og Fedon har ho også et. Er disse greie? Kan man spise litt av disse på lavkarbo?
nellie sa for siden:
Det er opp til hver enkelt. Rimi sitt er lavest på karboinnhold.
Sukett1 sa for siden:
Takk. Tenker jo at det er best uten brød, men for å variere av og til, eller som hurtgløsning er det jo genialt :p
nellie sa for siden:
Ja, det beste kan være å holde seg unna.:) Det er alltid mye rart i lavkarbobrød. Noen reagerer på ting, andre ikke.
Jeg spiser kanskje et brød i løpet av 14 dager, så spiser vel mye brød, i forhold til mange andre. Er bare så godt med brød, egg og kaviar og jeg tåler det helt fint.
kloppsi sa for siden:
Jeg liker ikke Rimi sitt. Jeg liker best Ingers lavkarbobrød, det fås kjøpt på Kiwi og Meny, sikkert også andre steder. Dette brødet smaker som vanlig brød.
Jeg har et brød evig lenge, men det ligger i fryseren på kjøkkenet, så hvis jeg ikke orker å lage noe annet så er det bedre enn vanlig brød :-)
nellie sa for siden:
Rimi sitt lavkarbobrød er jo nesten helt likt som Ingers lavkarbobrød. :p
kloppsi sa for siden:
Ikke det på Rimi her. Fås i sånn gjennomsiktig pose. Det var helt forferdelig ;)
nellie sa for siden:
Det jeg snakker om kommer i brun papirpose, med litt blått på. Tror det er fra Norgesbakeriet.:)
TrillTrall sa for siden:
:ja: Det er som vanlig grovbrød nesten, litt fuktigere, men en her inne gjorde meg oppmerksom på at det er soya i det og det prøver jeg å unngå.
Lillemy71 sa for siden:
Og desverre har mange av disse brødene gluten/glutenmel for de av oss som må unngå det.
Carisma sa for siden:
"Litt" er vel en underdrivelse;) Jeg syns det brødet smakte våt svamp den ene gangen jeg prøvde det. Ift smak og konsistens er hvertfall Ingers Lavkarbo i en helt annen klasse! Deter mer som fedonbrødet i konsistens.
kloppsi sa for siden:
Ja det vat meget fuktig. Det var det jeg ikke likte. Spiste to biter av skiva, så gikk hele brødet i bosset. Ingers smaker som vanlig flerkornsbrød. Synes jeg vertfall :-)
TrillTrall sa for siden:
Jeg synes fedonbrødet var for lett i konsistensen, for mye luft, det mettet jo overhodet ikke.
Carisma sa for siden:
Nei, det er det jo pålegget som skal ;)
nellie sa for siden:
Skjønner ikke hva de andre prater om, for det brødet jeg spiser er ikke fuktig. Det er tørt og stort sett klin likt Ingers Lavkarbobrød, bare mye lavere på karbohydratinnhold. Det er ingen fuktighet å spore.
Jeg reagerer ikke på noe som helst. Verken soya, gluten eller i grunn fornuftige mengder karbohydrater. Men reagerer man på noe så lar man være.:)
Butterfly83 sa for siden:
Jeg skjønner heller ikke hva dere prater om. Jeg takler ikke andre lavkarbobrød enn det fra norgesbakeriet. Verken ferdigkjøpt eller hjemmelaget. Brødene jeg kjøper er absolutt ikke fuktige, og jeg syns faktisk de er helt som "vanlige" brød :) Jeg er brødmenneske så jeg er overlykkelig for at jeg kan spise det :)
nellie sa for siden:
Hver sin smak, som de sier, men.:p Mulig det er forskjell på hvor de produseres, eller noe sånt.
Bønna200 sa for siden:
Jeg er også glad i det fra Norgesbakeriet. Bare synd det er soya i det, for det tåler jeg så dårlig. :o Men siden det er så godt, så spiser jeg det en gang i blandt likevel. :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.