Bønna200 sa for siden:
Vi kjøpte inn en del ribbe til jul og har derfor mye av det i fryseren. Nå lurer vi på å grille ribbe, men da gjerne med en god marinade.
Har dere noen gode oppskrifter på en marinade som gjør ribba litt mer spennende? :)
Bønna200 sa for siden:
Vi kjøpte inn en del ribbe til jul og har derfor mye av det i fryseren. Nå lurer vi på å grille ribbe, men da gjerne med en god marinade.
Har dere noen gode oppskrifter på en marinade som gjør ribba litt mer spennende? :)
kamp sa for siden:
Spiser du honning? Honning og coconut amino sammen med hvitløk og frisk ingefær er digg
BenteR sa for siden:
sweet chilisaus er snadder
Carisma sa for siden:
Søk på "ribbe hoi sin" på Aperitif.no, og bytt ut sukkeret med ønsket søtning. :sikle:
Bønna200 sa for siden:
Tusen takk for tips Kamp, Bente og Carisma. :blomster:
Har akkurat smakt på hoi sin ribbe som kom ut av ovnen her nå, og fytti søtten så godt! :D
Bente, marinerer du i sweet chili, eller bare heller over sausen? Jeg tenkte lage sweet chili saus etter en oppskift jeg fant på forumet her, så det passer bra. ;)
Og Kamp. Jeg er dessverre allegisk mot honning, men takk likevel. Det er nok sikkert noen andre her som kan nyte godt av tipset ditt. :D
Carisma sa for siden:
Den hoi sin sausen er veldig god til and også! :ja:
BenteR sa for siden:
Jeg smører den godt inn i sweet chili, legger den i en pose alt fra 2-3 timer til natten over (alt etter når jeg husker det..:o)
Rett før steking drysser jeg over nykvernet pepper
Bønna200 sa for siden:
Det kan jeg tenke meg. Det lukta veldig som Chinatown. :p Og der går det jo mye i and. :ja:
Bønna200 sa for siden:
Takk! :) Jeg er også sånn som gjør det når jeg husker det. Fort gjort å glemme, gitt. :cool:
Da blir det ribbe med sweet chili i neste runde. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.