< Tilbake til oversikten

Menstruasjon og ketose

blomst1 sa for siden:

Har man lett for å falle ut av ketose når man har menstruasjon ?

Jeg skeia ut litt på onsdag i forrige uke. Regnet med at jeg ville falle ut av ketose, og det gjorde jeg også.

Dagen etter fikk jeg menstruasjon.

Har spist ganske streng lavkarbo etter det, men jeg har ennå ikke kommet i ketose igjen, selv om det går på siste rest av menstruasjonen.

Tror jeg jeg samler så mye vann under mensen heller, så jeg vet ikke hva det er...

blomst1 sa for siden:

Tror IKKE jeg samler vann....

Carisma sa for siden:

Er det ketosestixene du baserere det på? De første får ikke utslag på stilen under mensen. Bare spis riktig til går over, får du nok utslag igjen når den er over. Husk at ketosestixene ikke avgjør om du går ned i vekt. Du kan være i ketose uten å få utslag.

blomst1 sa for siden:

Takk for svar !

Ja, det er ketostixen som ikke gir utslag.

Bare lurer på det fordi jeg har fått ketose fort igjen (1 døgn) når jeg har spist for mye karbohydrater.

Hva mener du med "de første" får ikke utslag på stixen under mensen ?

Da får jeg håpe at jeg allikevel er i ketose. Jeg våkner i alle fall med munntørrhet når jeg er i ketose.

Er munntørrhet vanlig ?

Carisma sa for siden:

Beklager, autocorrect :o skulle være de fleste

jankph sa for siden:

Munntørrhet er jeg ikke plaget så mye med, men kjenner det iblant, ja. Verre er det at jeg får en metallisk smak i munnen som ikke går bort uansett hva jeg spiser/drikker.

Lillemy71 sa for siden:

Jeg blir veldig fort tørr i munnen når jeg er i ketose for jeg trenger mye mer vann da enn når jeg ikke er i ketose. Pass på å få i deg rikelig med drikke, så kanskje det hjelper noe.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.