I dag har jeg klart å få i meg en hel Peanøttkubbe. At det går an å bli så svak....
Tror kanskje det har noe med at jeg gikk på butikken sulten og at jeg ikke hadde gått ned noe da jeg veide meg i går. Det er så forbannet demotiverende.
Ellers har jeg også sluttet å røyke for 2 mnd. siden, og samboern er borte på jobb i 2 uker.... kan ikke bli mye verre..
.:hylgrine:
Trenger visst noen oppmuntrende ord her.... hvis noen gidder
ikke ta sånn på vei for det.. selvfølgelig bør man ikke spise sjokolade.. men alle kan jo sprekke i blandt..:(
hva med å gå en liten tur i kveld? så blir kanskje samvittigheten litt bedre?;)
og jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om vekta som ikke går ned:(
men vær tålmodig & hold ut!
HVa med å sprekke med noe som ikke er fullt så ille? Neste gang livet er så forferdelig at du kjenner du kommer til å være usunn anbefaler jeg 70% sjokolade, eller frosne bær og kremfløte, eller en stor boks nøtter :)
Det er slett ikke bra for deg, hvis du skal være i ketose, men ikke så ille som peanøttkubben, og kan kanskje hjelpe deg å kontrollere suget litt og styre det i riktig retning.
JA! Skriver under på det Silje sa her: gå en tur! Tren litt! Da føler du deg mye bedre! og du får forbrent noe av sjokoladen i tillegg!
Til en annen gang kan du heller prøve å skeie ut med noe lovlig, men likevel godt! jeg laga meg hjemmelaga, lavkarbo iskrem i dag! Funker som erstatning iblant. Men ikke bekymre deg! Alle opplever at vekta stopper opp innimellom, og de fleste av oss vet nøyaktig hvordan du har det... Skal liksom så utrolig lite til for å vippe oss av pinnen når vi først er trist og lei når vi ikke får resultater...
Bare fortsett der du slapp, get back in the saddle! Så skal du se at det går nok finfint videre! Kan ta et par dager før vekttapet kommer igang igjen, men dette klarer du! Bare tenk på hvor godt kroppen har av lavkarbo-mat, og bekreft for deg selv: jeg er sunn! jeg er ikke avhengig av sukker! Jeg klarer meg fint uten snop og godteri! Det er bare et sug, ikke et behov, og nå skal jeg bevise for meg selv hvor sterk jeg er, og motstå suget!
Som du selv sa, så hjelper det ikke å handle når man er sulten. Tenk heller på all den gode lavkarbomaten du kan lage (og handle inn ting til det) enn på den ene lille dumme, teite, fæle, usunne sjokoladebiten som likevel ikke gjør deg noe godt! Kanskje den smaker godt akkurat idet du putter den i munnen, men så gir den dårlig samvittighet og plager etterpå uansett! Tenk lenger enn smaken! Tenk på helsa og samvittigheten! Når sjokoladen likevel gjør deg lei og miserabel, la være til en annen gang :)
Opp og stå (eller oppedei som vi sier i stavanger) børste av støv og blåsepå. Sånn! Fortsett der du slapp, lille venn! Ikke gi opp! ;)
og gåing er jo topp for gangsperre... trenger jo ikke å være så langt... gå deg varm & go..
og så ta et deilig bad når du kommer hjem.. eller dusj..
og spis noe sundt og godt.. jeg har litt dilla på kokt egg for tiden, jeg..
lykke til,
få høre hvordan det går :)
mvh silje
ps: og du skal selvfølgelig ikke røyke, men det vet du jo..
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.