< Tilbake til oversikten

Atkins-bar, 15 kh?

Marigrete sa for siden:

La inn atkins advantage bar på diett.no og antall gram karbohydrater økte med 15 g.
Dette kan da ikke stemme? Trodde det var bare 2-3 g i denne!

Cyan sa for siden:

Totalt er det over 15 gram karbohydrater inkludert sukkeralkoholene, men bare 2-3 netto karbohydrater. Resten er sukkeralkoholer som man kan trekke fra siden kroppen ikke tar dem opp (derom strides dog de lærde fordi en del opplever blodsukkerstigning av sukkeralkoholer også, men det er en helt annen diskusjon). Vil du få det "riktig" i diett.no kan du legge inn varen selv med sukkeralkoholene trukket fra.

Marigrete sa for siden:

Takk:) Da skal jeg ta en ikveld som "lørdagskos":D

Lillemy71 sa for siden:

Atkinsbarer er hovedsaklig søtet med Malitol, som er en sukkeralkohol, men det er også den sukkeralkoholen kroppen tar opp mest av og den har den høyeste GIen på 52 (vanlig sukker har GI ca 60). Dette gjør at blodsukkeret kan svinge, kanskje ikke så man merker det rent fysisk men en måling kan vise det. Blodsukkersvingning er jo en av de tingene man prøver å unngå på lavkarbo. I tillegg opplever mange å bli skikkelig "luftige" i magen av spesielt malitol :rolleyes:

Mange opplever også stagnasjon i vekta når de spiser silke barer, inkludert meg selv. Jeg sier ikke at du ikke kan spise disse, men du bør innta det bare av og til og ikke bruke det som måltidserstatter, dette er jo bare tomme kalorier uten næringsverdi. :)

Marigrete sa for siden:

Gikk på en "smell" med måltidene i helga. Ble alt for mye mat og konstant søtsug. Ikke sikkert dette har noe å gjøre med barene jeg spiste fredag og lørdag, men mistenker det! De er veldig gode, men ikke verdt det søtsuget som kommer etterpå! Det er jo så mye annet å kose meg med. Har kuttet ut sukkerfri saft og brus også. Drikker kun sodastream:)
Takk for svar:)

Lillemy71 sa for siden:

Jeg får også søtsug eller skal jeg si konstant matsug (ulvehunger) når jeg spiser disse barene og/eller drikker cola light (merker ikke så mye når jeg drikker andre lettprodukter) derfor prøver jeg å begrense det til av og til.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.